Πολύ μελάνι χύθηκε για τον αποχαιρετισμό στα όπλα της πισωκίνησης για την Σειρά 1 αλλά γρήγορα ήρθε η κανονικότητα μιας και η γκάμα πάει καλά τόσο στις εκθέσεις όσο και στο δρόμο με την ολοκληρωμένη (έστω και προσθιοκίνητη!) οδική της συμπεριφορά. Η προκείμενη έκδοση με τη γνωστή μας πλέον εμφάνιση με «ρύγχος καρχαρία, νεφρά» και άλλα, είναι μια από τις βασικές βενζίνης με μηχανικό, εξάρι κιβώτιο, άριστης αίσθησης με μισή προσπάθεια από τον οδηγό κι η άλλη μισή… κερασμένη από το αυτοκίνητο που βοηθά να θυμούνται όσοι θέλουν τι σημαίνει γρήγορη αλλαγή σχέσεων. Οι υπόλοιποι απλά πάρτε κάτι σε διπλοσύμπλεκτο.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 6
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8
VALUE FOR MONEY 9
ΣΥΝΟΛΟ80
Εντούτοις, η όπισθεν είναι δίπλα στην πρώτη κι αυτό είναι το αιώνιο θέμα μηχανικών κιβωτίων που προτιμούν να βάζουν εκεί τη σχέση κίνησης προς τα πίσω. Είδατε, ξεκινήσαμε από το κιβώτιο και όχι από το σύνηθες που δεν είναι άλλο από το εσωτερικό μιας και είχαμε καιρό να οδηγήσουμε BMW με μηχανικό κιβώτιο και το χαρήκαμε. Πίσω λοιπόν, στα της καμπίνας, αυτή έρχεται τυπικά βαυαρική, με μαλακά και σκληρά πλαστικά και με προσοχή στο φινίρισμα. Δεν έχει τις μεγάλες, ακριβές οθόνες και τα top υλικά μέσα από μια ατελείωτη λίστα διαμόρφωσης (έχει μόνο πίνακα οργάνων black panel με έγχρωμη ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 5,1 ιντσών που όμως είναι ευανάγνωστος) αλλά προσφέρει καλή συμβίωση, εύπεπτη εργονομία (διαλέξετε ένα κάθισμα με καλύτερη στήριξη), καλούς χώρους για τα γόνατα και τους ώμους τεσσάρων και με κάποιες υποχωρήσεις πέντε επιβατών, χάρη στο μεταξόνιο των 2,67 μέτρων. Εκεί που τα χαλά λίγο είναι ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών και η εκεί ορατότητα αλλά και τα λίγα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών.
Η τρικύλινδρη υπόσταση του turbo βενζινοκινητήρα 1.499 cc απόδοσης 109 ίππων γίνεται έντονη όταν εκκινεί στο start/stop αλλά στις υπόλοιπες περιπτώσεις χρήσης δείχνει πολύ πάνω από τις προδιαγραφές του. Είναι ελαστικός με 190 Nm ροπής, τραβάει μεστά από τις 1.800 μέχρι τις 6.500 και το κελάηδημα της μικρής σκάστρας όχι μόνο σου θυμίζει παλιές εποχές αλλά σε προτρέπει και να κινηθείς γρήγορα. Εξ ου και η σχετικά υψηλή κατανάλωση 8,8 L/100 km, απόρροια της πίεσης την οποία εύκολα ασκείς στο δεξί πεντάλ. Εκεί φαίνεται και ο σπορτίφ προσανατολισμός του αυτοκινήτου. Το 0-100 km/h έρχεται σε 10,6 sec και η τελική… διακοσαρίζει, αλλά κάπου εκεί ανάμεσα στα όριά της, τούτη η BMW μπορεί να σε συνοδεύει με στιβαρό πάτημα, άριστη κατευθυντικότητα του εμπρός μέρους (εφάμιλλη του πολύ καλού Audi A3) και ικανότητα να διατηρεί έναν καλό ρυθμό κίνησης με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Έχει και κλασικά, τα τρία προγράμματα παραμετροποίησης Sport, Comfort και Eco Pro με διακριτές διαφορές στην αίσθηση της απόδοσης του κινητήρα αλλά και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB, δανεισμένο από την BMW i3 που συνδέεται κατευθείαν με τον κινητήρα για πιο άμεσο έλεγχο και ρύθμιση πρόσφυσης και κατευθυντικότητας.
Δείχνει στιβαρό και συμπαγές λοιπόν με άριστη ηχομόνωση και το καλό είναι ότι φορά κανονικά ελαστικά Bridgestone Turanza T005 205/55-R16 και όχι run flat (επιτέλους!), με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μην κουράζονται εύκολα αν και το σπορ στήσιμο της ανάρτησης παίρνει πίσω κάτι από την ευλογία των ελαστικών. Και αν εξαιρέσει κανείς αυτήν την παράμετρο στέκεται σε ένα αυτοκίνητο που το μόνο στοιχείο διαφοροποίησης που νιώθεις ως μέσος οδηγός από την πιο ισχυρή 118i είναι ότι η 116i «ξεφουσκώνει» λίγο νωρίτερα από αποθέματα ισχύος και τα 8,5 sec της 118i για τα πρώτα 0-100 km/h.
Εκεί που δεν ξεφουσκώνει είναι στον εξοπλισμό, ο οποίος είναι πλουσιότατος με πολλά καλούδια όπως έγχρωμη κεντρική οθόνη 8,8’’ με λειτουργία αφής και BMW Live Cockpit, συστήματα προειδοποίησης για επικείμενη πρόσκρουση ή ακούσια αλλαγή λωρίδας και πολλά άλλα. Και σε μια ρελάνς από αυτές που η BMW κάνει συχνά στην τιμή των €22.350, η BMW 116i Advantage περιλαμβάνει επιπλέον μεταλλικό χρώμα, σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, πακέτο αποθηκευτικών χώρων και cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος. Είναι τιμή ιδιαίτερα ελκυστική (φανταστείτε ότι με τα ίδια χρήματα υπάρχουν μοντέλα από μη premium κατασκευαστές) οπότε αν η μάρκα σας έλεγε πάντα κάτι και νομίζατε ότι το ράφι ήταν πολύ ψηλό για να το φτάσετε, τώρα είναι η ευκαιρία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 1 116i 109PS 2021 TIMH €22.230 ΤΕΛΗ €83,2
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 80(109)/4.300-6.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 190/1.380-3.800
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,6 sec, τελική 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,8 L/100km, 130 g/km
ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΤΙΜΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
ΚΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ