Από την πρώτη στιγμή άλλωστε το compact SUV της KIA (επιτέλους, αγαπητοί μου, δεν είναι ΚΙΛ η μάρκα!) ήρθε με μια όμορφη αύρα στα τέλη του 2017 κι έναν τσαμπουκά που μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν υπό καταστολή στην κατηγορία. Άλλωστε και η ονομασία του, σύνθεση των λέξεων "speedy" και "tonic" δείχνει προς τα πού πήγαινε το αυτοκίνητο. Και ναι και σήμερα, στην ανανεωμένη του εκδοχή δείχνει όπως πάντα δυναμικό και αθλητικό όπως αρέσκονται να περιγράφουν ανάλογα αμαξώματα οι μαρκετινίστες όλου του κόσμου, αλλά συνάμα έχει ένα casual χαρακτήρα, την αίσθηση ότι είναι φτιαγμένο να κυκλοφορεί ανάμεσα μας χωρίς πομπώδεις πινελιές πολυτέλειας.
Εξατομίκευση γίνεται και μάλιστα επιτυχημένη κι αυτή είναι η μόνη μεγάλη αισθητική ανανέωση του αμαξώματος. Όμορφη και σπορτίφ η θέση οδήγησης σε υποδέχεται με σκληρά πλαστικά παντού, πολλές θήκες για μικροαντικείμενα τυπική εργονομία με πολλούς φυσικούς διακόπτες και, όπως πάντα, έλλειψη ελληνικών στα μενού. Έγχρωμη οθόνη με όμορφα γραφικά στα δύο όργανα του καντράν και πολλά νέα συστήματα. Το αναβαθμισμένο Stonic διαθέτει επίσης πολλά από τα πιο πρόσφατα συστήματα υποστήριξης οδήγησης (ADAS) της Kia, όπως το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) με αναγνώριση πεζών, οχημάτων και ποδηλατών, Lane Keeping Assist (LKA), Driver Attention Warning (DAW), Blind-Spot Collision Warning (BCW) και Blind-Spot Collision- Avoidance Assist (BCA), Intelligent Speed ??Limit Warning (ISLW), Smart Cruise Control (SCC) και Lane Follow Assist (LFA).
Το LFA σε συνεργασία με το SCC ελέγχει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το σύστημα διεύθυνσης ανάλογα με τα οχήματα εμπρός και τις οδικές συνθήκες. Λειτουργεί με ταχύτητες κάτω των 180 km/h, χρησιμοποιεί αισθητήρες κάμερας και ραντάρ για να διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από το αυτοκίνητο μπροστά, ενώ παρακολουθεί τις οδικές ενδείξεις για να κρατήσει το Stonic στο κέντρο της λωρίδας του. Το Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) και οι μπροστινοί και πίσω αισθητήρες στάθμευσης είναι διαθέσιμοι, καθώς και ένα νέο σύστημα Rear Occupant Alert (ROA), το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό εάν αφήσει ακούσια επιβάτη ή κατοικίδιο στο αυτοκίνητο. Αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη κρύβεται κάτω από το καπό.
Συνδυάζοντας έναν νέο κινητήρα T-GDi 1,0 λίτρου «Smartstream» με άμεσο ψεκασμό και turbo, με σύστημα MHEV 48V, το νέο Stonic υπόσχεται καλύτερη απόδοση και μικροϋβριδικά χαρακτηριστικά. Μια συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου 48 volt συμπληρώνει την ισχύ του κινητήρα με ηλεκτρική ισχύ με μια νέα μονάδα Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG). Το MHSG συνδέεται με ιμάντα στον στροφαλοφόρο και εναλλάσσει ρόλο από «κινητήρα» σε «γεννήτρια». Στη πρώτη περίπτωση, υπό επιτάχυνση, το MHSG παρέχει ηλεκτρική ισχύ για τη μείωση του φορτίου και των εκπομπών ρύπων. Καθώς το αυτοκίνητο επιβραδύνεται, το MHSG έχει τη δυνατότητα κάτω από ορισμένες συνθήκες να μεταβεί σε λειτουργία «γεννήτριας», ανακτώντας ενέργεια για να επαναφορτίσει την μπαταρία. Και μπορεί να νομίζετε ότι ο τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας είναι ίδιος, όμως δεν είναι.
Ο νέος κινητήρας Smartstream αντικαθιστά την παλαιά φρουρά «Kappa» 1.0 T-GDi, και είναι εξοπλισμένος με τη νέα τεχνολογία Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας βύθισης Βαλβίδων (CVVD), του Hyundai Group. Το CVVD επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει μεταξύ διαφορετικών κύκλων καύσης ανάλογα με το φορτίο, μεγιστοποιώντας την απόδοση σε όλες τις καταστάσεις οδήγησης. Ο κινητήρας Smartstream παράγει την ίδια ισχύ με τον προηγούμενο κινητήρα Kappa - 100 PS ή 120 PS - αλλά αποδίδει υψηλότερη ροπή, ανάλογα με τη μετάδοση.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 7
ΣΥΝΟΛΟ83
Για παράδειγμα, η μέγιστη απόδοση ροπής στο μοντέλο δοκιμής μας με τους 120 ίππους και τη μετάδοση διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων (7DCT) είναι 16% υψηλότερη συγκριτικά με πριν, στα 200 Nm, τιμή κορυφαία για την κατηγορία. Επιπλέον, η παραμετροποίηση του κινητήρα ανάμεσα σε πρόγραμμα Eco, Normal και Sport εμπλουτίζει τα δυνατά οδηγικά σενάρια που μπορεί το Stonic να ακολουθήσει. Απόλυτα συνεπές και εξαιρετικό, μηχανολογικά και οδηγικά, έρχεται το κορεατικό compact SUV στην ανανεωμένη του εκδοχή. Δεν έχει απωλέσει, βέβαια, εκείνο το θορυβώδες υπόβαθρο σε ένα, υπό πίεση, τέμπο στο οποίο όμως αρέσκεται το αυτοκίνητο λόγω σχεδίασης και φυσιολογίας.
Είναι πολύ ωραίο στο δρόμο με τα Continental ContiPremiumContact 5 διαστάσεων 205/55-R17 όχι μόνο σε επίπεδο άνεσης αλλά και σε επίπεδο κρατήματος, καθώς υπό απόλυτη πίεση και σε τυπικά καλή άσφαλτο το αυτοκίνητο δε γλιστρά ποτέ. Κρίμα δηλαδή που το αυτοκίνητο δοκιμής δεν είχε paddles στο τιμόνι για τις αλλαγές των 7 σχέσεων του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη αλλά έναν επιλογέα μικρογραφία αυτών της… Audi.
Με την ευκαιρία να σημειώσουμε ότι υπάρχουν κάποιες μικροεκπτώσεις στο φινίρισμα αλλά δεν αποτελούν λόγο να μην δεις με καλό μάτι τούτο το Stonic. Όντας λίγο πιο σκληρό από ό,τι θα ήθελες για ένα all-around αστικό crossover το ανανεωμένο Stonic είναι μια πλατφόρμα τεχνολογίας με πολλά καλούδια και με την ανάλογη τιμή στα 21.690 ευρώ, αλλά και με κορυφαίες εγγυήσεις αλλά και πέντε χρόνια δωρεάν service.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ KIA STONIC 1.0T 120PS 7-DCT 48V Hybrid 2021 TIMH €21.690 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88(120)/6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/2.000-3.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,4 sec, τελική 185 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,7 L/100km, 107 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ