Hyundai Kona 1.6 T-GDi 198 PS 2WD 7DCT [Test Drive]


Με ένα τεχνολογικό υπόβαθρο μεγάλου ειδικού βάρους, το compact SUV της διπλανής πόρτας γίνεται ένα παντοδύναμο όχημα που... δεν του φαίνεται.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 4/5/2021
Το success story της Hyundai γεμίζει με κεφάλαια καινοτομίας, επιμονής, πίστης και προσήλωσης στον στόχο, που δεν είναι άλλος από την κορυφή. Μια παλέτα νέων μοντέλων έχει έρθει σαν τσουνάμι στην ελληνική αγορά και μερικά ακόμα μοντέλα είναι προ των πυλών.
 
Για την ώρα, εδώ με το νέο Hyunda iKona 1.6T 198 –παρακαλώ- ίππων, έχουμε έναν ιδανικό συνδυασμό τεχνολογίας, απόδοσης πρακτικότητας και ενός ακόμα παράγοντα που τον κρατάμε για το τέλος. Η ανανεωμένη όψη του Kona είναι εδώ, φρέσκια, πιο συγκροτημένη και λιγότερο φλύαρη, έτοιμη να συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του.
 
Κι ενώ η φρεσκάδα είναι εδώ, αναζητάς το κάτι παραπάνω, το οποίο θα σε προϊδεάσει για το σπέσιαλ του πράγματος που κρύβεται κάτω από το καπό. Μια εισαγωγή, μια ποδιά, ένα diffuser, ένα τρομαχτικό… μπουρί. Τίποτα! Μόνο μια πτέρυγα και οι hi-tech, hi-spec ζάντες που έχουν δεχθεί τα ελαστικά Premium Contact 6 της Continental σε διάσταση 235/45 R18.
 
 
Ήπιων τόνων, αλλά με έντονο χαρακτήρα
Αν θέλετε κάτι παραπάνω για το θεαθήναι (και όχι μόνο), κοιτάξτε τη sport έκδοση N-Line. Αλλά, πάλι, ίσως αυτό το αυτοκίνητο να μη θέλει να δηλώσει ότι είναι κάτι που... δεν είναι. Εξηγούμαστε. Τα specs αυτού του Kona είναι, τουλάχιστον, ξεσηκωτικά. Ένα συμπαγές -σχετικά- ελαφρύ SUV με ένα πολύ προηγμένο μοτέρ 1,6 λίτρων, απόδοσης 198 ίππων με 0-100 km/h σε 7,7 sec κι ένα ψηφιακό κοντέρ που τερματίζει στα 260 km/h (αλήθεια!), δεν μπορεί παρά να είναι ένα Ford Puma ST wannabe.
 
 
Κι όμως, δεν είναι. Τούτο το Kona είναι ένα SUV που μπορεί να είναι ΚΑΙ γρήγορο, αλλά όχι ένα από τα γεννοφάσκια του γρήγορο, αθλητικό SUV. Αυτό -θα- είναι το Kona N με το δίλιτρο μοτέρ και τους 280 ίππους, ενώ για την ώρα ένα πιο σπορτίφ σε όψη και set-up παράγωγο είναι το N-Line που προαναφέραμε.
 
 
Η εικόνα του εσωτερικού κυριαρχείται από την πληθώρα εξοπλιστικών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας (πάνοπλο το Smart sense με 12 συστήματα ασφαλείας), οθονών και ευκολιών αλλά και μια premium casual εικόνα που -πλέον- αποπνέει, μαζί με την πατροπαράδοτη κορεατική πρακτικότητα. Χώροι,λοιπόν, υπερεπαρκείς με βάση την κατηγορία.
 
 
 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HYUNDAI KONA 1.6 T-GDi 198 PS 2WD 7DCT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ84

 
Αλλά ας μείνουμε στα tech specs, καθώς υπάρχει πλούσια παλέτα τεχνολογιών στη διάθεσή σου. Ο «μαγικός» πολυδιακόπτης στη βάση της κονσόλας διαχειρίζεται τρία προγράμματα ελέγχου πρόσφυσης (λάσπη, άμμος, χιόνι) και τρία προγράμματα παραμετροποίησης κινητήρα-κιβωτίου (Eco, Normal, Sport).
 
Πολυπρόσωπη διαχείριση ισχύος και κίνησης από τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων με μια 200άδα –σχεδόν- ίππους, ροπή 265 Nm σε ένα αστείρευτο εύρος rpm από τις 1.600 έως τις 4.500, που επιτρέπει αρκετή ευελιξία στην κίνηση και στην… τσέπη, μιας και το πρόγραμμα Eco χαρίζει πολύ χαμηλή κατανάλωση (μέση δοκιμής στα 6,4 L/100 km).
 
 
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων με paddles στο τιμόνι υπόσχεται πολλά πράγματα σε σχέση με το υπόλοιπο πακέτο, εντούτοις είναι εκεί για να διευκολύνει τον οδηγό και όχι να τον βοηθήσει να κάνει επίσημα χρονομετρημένα. Μια φουριόζικη εκκίνηση από στάση και η αυτόματη αλλαγή στις 6.500 rpm αποκαλύπτει ότι το κιβώτιο είναι, αρχικά, συγκρατημένο στη συνέργειά του με τον κινητήρα, αλλά μετά γίνεται όπλο.
 
Έτσι, εκκινεί μάλλον διστακτικά, αλλά πολύ σύντομα εξαπολύει επίθεση αποδεικνύοντας ότι το σύνολο μπορεί να γίνει γρήγορο. Πολύ γρήγορο, αναπτύσσοντας πολύ υψηλές ταχύτητες εύκολα, αλλά με μια τόνωση και στο επίπεδο θορύβου κινητήρα/κύλισης και παρά τη νέα, προσεγμένη ηχομόνωση.
 
Ανάρτηση 
Η απλότητα στην υλοποίηση του προσθιοκίνητου Kona των 198 ίππων υποδηλώνεται και από τη φιλοσοφία αναρτήσεων με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (το τετρακίνητο μοντέλο «φορά» πολλαπλούς συνδέσμους πίσω). Η δε ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με ελατήρια και αμορτισέρ διαφορετικά, ενώ τροποποίηση έχουν δεχθεί και οι αντιστρεπτικές ράβδοι και τα πίσω bump stops για καλύτερο έλεγχο.
 
 
Αποτέλεσμα εδώ στο «δικό μας» Kona είναι, μεν, το καλό κράτημα και η άνεση σε λακκούβες, αλλά και οι κάποιες κλίσεις στις στροφές, όπως και ένα σχετικά ελαφρύ εμπρός τμήμα, το οποίο σε είσοδο στροφής απαιτεί από τον οδηγό μια κάποια εξοικείωση, προκειμένου να πάρει από το αυτοκίνητο κάθε ικμάδα ισχύος και κάθε ψήγμα πρόσφυσης.
 
Κι ερχόμαστε στον επίλογο και στον παράγοντα που κάνει αυτό το αυτοκίνητο talk of the town. Καταλάβατε ως τώρα ότι έχουμε μια έντιμη πρόταση ενός μικρού SUV με μεγάλη καρδιά, ενός δυνητικού Grand Tourer τσέπης που δεν θα πειράξει καθόλου την τσέπη, αφού με 23.390 ευρώ για την έκδοση Premium (με σχεδόν… τα πάντα όλα σε εξοπλισμό) γίνεται το απόλυτο value-for-money αυτοκίνητο. 
 
 
Teck Talk: Continuously Variable Valve Lift-CVVD
Μέχρι σήμερα, η τεχνολογία κίνησης των βαλβίδων περιοριζόταν στο να ρυθμίζει τη χρονική διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματός τους, καθώς και τη βύθιση των βαλβίδων κατά τη διάρκεια ενός πλήρους κύκλου λειτουργίας του κινητήρα.
 
 
Όμως, η τρέχουσα τεχνολογία δεν είχε δυνατότητα ρύθμισης της διάρκεια βύθισης της βαλβίδας, καθώς ο χρονισμός κλεισίματος των βαλβίδων εξαρτιόταν από τον χρονισμό ανοίγματος. Η τεχνολογία Continuously Variable Valve Lift-CVVD ρυθμίζει πλέον πόσο χρόνο μία βαλβίδα παραμένει ανοιχτή.
 
 
Πιο αναλυτικά, όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές rpm, η τεχνολογία CVVD ρυθμίζει τις βαλβίδες εισαγωγής να παραμένουν ανοικτές μέχρι τη μέση του χρόνου συμπίεσης και από εκείνο το σημείο και μετά τις κρατάει κλειστές έως σχεδόν το τέλος του χρόνου συμπίεσης, βελτιώνοντας την οικονομία, αφού μειώνει τις αντιστάσεις που προκαλούνται κατά τη διάρκεια της συμπίεσης.
 
 
Από την άλλη, όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλές rpm ή βρίσκεται υπό καθεστώς απόδοσης πλήρους ισχύος, οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν στην αρχή του χρόνου συμπίεσης για να μεγιστοποιηθεί ο όγκος αέρα που χρησιμοποιείται κατά τη διαδικασία της καύσης βελτιώνοντας τη ροπή και την επιτάχυνση.
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI KONA 1.6 T-GDi 198 PS 2WD 7DCT 2021   TIMH €23.390   ΤΕΛΗ €81,28

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 145,6 (198)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 265/1.600-4.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,7 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 127 g/km

HYUNDAI KONA 1.6 T-GDi 198 PS 2WD 7DCT 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΔΥΝΑΜΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΟΡΙΟ, ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ.