Lamborghini Sian FKP 37 819 PS 2021 [Test Drive]


Με σύστημα υβριδικής διάταξης που διαθέτει υπερπυκνωτή και μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ 819 PS και με τιμή αγοράς περίπου 2.500.000 ευρώ, η Sián FKP 37 δείχνει τον δρόμο για τον εξηλεκτρισμό του V12 κινητήρα της Lamborghini.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: MIKE DUFF (CAR AND DRIVER ΗΠΑ), ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: LAMBORGHINI.
  • 2/8/2021

To σύστημα υβριδικής διάταξης με υπερπυκνωτή, που υπάρχει στη Lamborghini Sián FKP 37, προσέλκυσε την προσοχή του αυτοκινητικού Τύπου από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η δημιουργία του περιορισμένης παραγωγής οχήματος το οποίο βασίζεται στην Aventador.

Ωστόσο, παρότι η Sián είναι ένα αληθινό supercar στην οδική συμπεριφορά του, δεν υπάρχει κάτι αξιοπρόσεκτο στον τρόπο που λειτουργεί το υβριδικό σύστημα ή στην αίσθηση που σου αφήνει.

Αν και η τεχνολογία που διαθέτει είναι αποτέλεσμα ευφυούς σκέψης και πρωτοποριακή, δεν είναι κάτι ιδιαίτερο. Το συμπαγών διαστάσεων σύστημα ζυγίζει μόνο 34 kg και –μεταξύ άλλων– περιλαμβάνει και έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο σύστημα μετάδοσης. Η ενέργεια αποθηκεύεται στον υπερπυκνωτή, που βρίσκεται στο πίσω μέρος του οχήματος.

Σύμφωνα με τη Lamborghini, αυτός είναι τρεις φορές ελαφρύτερος από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με αντίστοιχη ενεργειακή χωρητικότητα, αν και (η εταιρεία) δεν ανακοινώνει πόση είναι αυτή.

Οι υπερπυκνωτές ονομάζονται έτσι λόγω της δυνατότητάς τους να αποθηκεύουν σημαντικά μεγαλύτερη ενέργεια από τους πυκνωτές οι οποίοι υπάρχουν στις ηλεκτρονικές συσκευές. Σε αντίθεση με τις μπαταρίες, δεν πραγματοποιείται χημική αντίδραση κατά τη φόρτιση ή την αποφόρτισή τους.

Συνεπώς, οι υπερπυκνωτές είναι πολύ αποδοτικοί και δύνανται να φορτίσουν ή να αποφορτιστούν γρήγορα (στην περίπτωση αυτού της Sián FKP 37 η ροή του ρεύματος φτάνει ως τα 600 αμπέρ).

Υβριδικό, είπατε;

Η Sián FKP 37 δεν μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Ο υπερπυκνωτής δίνει στιγμιαία την απαραίτητη ροπή για να καλύψει το κενό μετάδοσης αυτής για όσο χρόνο απαιτείται να αλλάξει μια σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και να κάνει ομαλή τη συνέχιση της κίνησης του οχήματος, όταν η ταχύτητά του είναι μικρή.

Επίσης, ο ηλεκτροκινητήρας συμβάλλει στην όσο το δυνατόν ομαλότερη αλλαγή σχέσεων, όταν ο οδηγός επιταχύνει έντονα και ανεβάζει ταχύτητα στο συμβατικής τεχνολογίας αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων. Όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αλλαγή, ο ηλεκτροκινητήρας μεταφέρει στους τροχούς την απαραίτητη δύναμη.

Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί: η μέγιστη απόδοσή του είναι 34 PS, όταν αυτή του V12 είναι 785 PS. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του υβριδικού συστήματος φτάνει στους 819 PS.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
LAMBORGHINI Sian FKP 37 V12 819 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 6

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 6

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ81

Είναι απίθανο να θεωρούμε ότι οι 63 ιδιοκτήτες της Sián FKP 37 θα αναμένουν από το εξωτικό υβριδικό super sports car τους να κάνει πράγματα τα οποία μπορεί να επιτύχει ένα Toyota Prius, ούτε να έχει την ήσυχη και ανεπαίσθητη κίνηση ενός Plug-in hybrid hypercar όπως η Ferrari SF90 Stradale και η McLaren Artura. Όσοι αποκτήσουν τη Sián FKP 37, πιθανότατα δεν ενδιαφέρονται καν εάν το υβριδικό σύστημα βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου ή όχι.

Δεν το πράττει, όπως διαπιστώσαμε. Στην πραγματικότητα, βάσει όσων ανακοινώνει η «EPA» (σημ.: Διεύθυνση Προστασίας Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής), οι τυποποιημένες τιμές κατανάλωσής της είναι ίδιες με αυτές της Aventador. Δηλαδή, 8,0 mpg εντός πόλης (σημ.: 29,4 L/100 km) και 10,0 mpg μέση κατανάλωση (σημ.: 23,5 L/100 km). Για την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, η Sián FKP 37 έχει τυποποιημένη κατανάλωση 14,0 mpg (σημ.: 16,8 L/100 km), όταν η Aventador έχει 15,0 mpg (σημ.: 15,7 L/100 km).

Τι σημαίνει η ονομασία της;

Σε αντίθεση με την πρακτική ονοματοδοσίας που εφαρμόζει η Lamborghini για τα μοντέλα της, η Sián FKP 37 δεν πήρε την ονομασία της από κάποιον διάσημο ταύρο. Η λέξη «sian» (σημ.: χωρίς τόνο) σημαίνει «αστραπή» στην τοπική διάλεκτο της Μπολόνια (σημ.: δηλαδή, εκεί όπου βρίσκεται η έδρα της ιταλικής εταιρείας).

Ο κωδικός «FKP 37»αποτελεί φόρο τιμής στον Ferdinand Piëch (σημ.: τον πάλαι ποτέ Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου και μετέπειτα Πρόεδρο του Εποπτικού Συμβουλίου του Ομίλου Volkswagen), o οποίος ενέταξε τη Lamborghini στον γερμανικό Όμιλο και ο οποίος απεβίωσε το 2019, λίγο πριν την παρουσίαση του αυτοκινήτου. Τα γράμματα (σημ.: FKP), αντιστοιχούν στα πρώτα του ονοματεπωνύμου του (Ferdinand Karl Piëch) και ο αριθμός στα δύο τελευταία ψηφία του έτους γέννησής του (1937). 

Σχεδίαση και κινητήρας

Η μορφή της Sián FKP 37 είναι εξωφρενική, ακόμα και για τα αισθητικά στάνταρ της Lamborghini. Για τους λάτρεις των ανοιχτών αυτοκινήτων, η εταιρεία θα κατασκευάσει τη roadster εκδοχή της σε 19 μονάδες. Η βασική σχεδιαστική γραμμή είναι αυτή της Aventador, στην οποία βασίζεται, με τα δύο μοντέλα να μοιράζονται το ίδιο πλαίσιο από ανθρακονήματα.

Όμως, η δραματική αλλαγή στη Sián FKP 37 περιλαμβάνει μεγάλα φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας, που μοιάζουν με το κεφαλαίο γράμμα ύψιλον, πολυάριθμους αεραγωγούς, κάλυμμα κινητήρα που έχει γρίλιες και μία εξάδα πίσω φώτων (σημ.: σε δύο τριάδες) η οποία μοιάζει να αιωρείται εντός ευρέων αεραγωγών. Αυτό το αυτοκίνητο που επιβάλλεται ως εμφατική παρουσία πραγματικού σούπερ σταρ είναι δύσκολο να πάψεις να το χαζεύεις.

Επίσης, από τη στιγμή που εκκινήσει ο κινητήρας, δεν χορταίνεις να τον ακούς. Η Sián FKP 37 διαθέτει την πιο αγριεμένη εκδοχή τού μακρόβιου V12 της Lamborghini. Εξωφρενικά θορυβώδης, από το ρελαντί ως τον κόφτη, γεμίζει την καμπίνα των επιβατών με βόμβο και δονήσεις, όσο το αυτοκίνητο κινείται με μικρή ταχύτητα.

Όταν αυξάνονται οι στροφές ανά λεπτό, ο χαρακτήρας του αλλάζει. Ο ήχος της εξάτμισης γίνεται σκληρότερος και ο θόρυβος από την εισαγωγή βαθαίνει. Τα διάφορα τμήματα αυτής της μουσικής μελωδίας φτάνουν σε μια συναρπαστική αρμονία στις 8.500 rpm, όπου είναι ο «κόφτης».

Πώς είναι στον δρόμο;

Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που ισχύουν εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19 επέβαλαν να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στην πίστα δοκιμών του Millbrook που βρίσκεται σε βρετανική μεσόγεια περιοχή.

Η Αγγλία είναι πάντα Αγγλία κι έτσι οι ουρανοί ξεχείλιζαν από νερό. Ωστόσο, παρά αυτό το γεγονός, η Sián FKP 37 έδειξε την ικανότητά της να επιταχύνει άμεσα και έντονα, στα περίπου 3,2 km της οβάλ πίστας.

Χάρη στο υβριδικό σύστημά της, οι αλλαγές σχέσεων γίνονται πιο ομαλά από πριν – αν και εξακολουθούν να συνοδεύονται από ένα ελαφρό τίναγμα, το οποίο δεν θα υπήρχε εάν το αυτοκίνητο διέθετε αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

H απόκριση στην παραμικρή βύθιση του δεξιού πεντάλ είναι αμεσότατη, όμως ο ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας υστερεί σε ροπή στις χαμηλές rpm συγκριτικά με έναν σύγχρονο turbo.

Στην πίστα Hill Route, η οποία υπάρχει στις εγκαταστάσεις του Millbrook, η οποία προσομοιώνει έναν τυπικό ορεινό δρόμο, το μέγεθος και το βάρος της Sián FKP 37 γίνονται αντιληπτά από τον οδηγό.

Με πλάτος 2.101 mm (σημ.: χωρίς τους εξωτερικούς καθρέφτες), το εύρος της είναι μεγάλο, ακόμα και για τα δεδομένα ενός hypercar. Επίσης, ο συνδυασμός τής πολύ χαμηλής θέσης οδήγησης με το συγκριτικά μεγάλο ύψος τού πλαϊνού τμήματος των θυρών, δυσκολεύει τον οδηγό να διακρίνει τις άκρες του αμαξώματος. Εκτός αυτού, η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, μέσω των ανοιγμάτων στο κάλυμμα του κινητήρα, σε κάνει να αισθάνεσαι σαν φυλακισμένος (sic).

Αναφορικά με το βάρος του αυτοκινήτου, η Lamborghini ανακοινώνει ότι αυτό είναι 1.601 kg, στεγνό. Συνεπώς, υπολογίστε ότι θα φτάνει περίπου τα 1.800 kg πλήρες υγρών και καυσίμου.

Στις κλειστές στροφές της πίστας Hill Route η υποστροφή κυριαρχεί στην οδική συμπεριφορά της Sián FKP 37 και το σύστημα τετραδιεύθυνσης που διαθέτει το αυτοκίνητο δεν μπορεί να εξαλείψει την πιθανότητα να χάνουν νωρίτερα την πρόσφυσή τους οι εμπρός τροχοί απ’ ό,τι οι πίσω.

Αντιθέτως, αυτή η ξεχωριστή Lamborghini αισθάνεται στο στοιχείο της σε στροφές οι οποίες της επιτρέπουν να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα. Η αρχικά ελαφριά αίσθηση του τιμονιού γίνεται βαρύτερη όσο πιέζεται το σασί και το σύστημα τετρακίνησης εντυπωσιάζει με την ικανότητά του να βρίσκει πρόσφυση στη βρεγμένη επιφάνεια. Ο οδηγός ελέγχει απόλυτα το όχημα ακόμα και όταν αυτό περνά από κάποιο κερμπ, όμως η ανάρτηση είναι τιμωρητικά σκληρή σε όλα τα προγράμματα οδήγησης που διαθέτει το αυτοκίνητο.

Τι αντιπροσωπεύει;

Το εσωτερικό της Sián FKP 37 σού δίνει την αίσθηση ότι είναι ποιοτικότερο από το αντίστοιχο της Aventador, όμως είναι μικρότερο σε ωφέλιμο ύψος. Στην κεντρική κονσόλα της υπάρχει μια νέα κάθετα τοποθετημένη οθόνη, εκεί όπου στη δεύτερη βρίσκεται μια μικρότερων διαστάσεων οριζόντια οθόνη.

Επίσης, το ηλεκτροχρωματικό κρύσταλλο της οροφής σκουραίνει μέσω διακόπτη, όταν το επιθυμούν οι δύο επιβάτες της. Παρ’ όλα αυτά, είναι εμφανές ότι το εσωτερικό της Sián FKP 37 δείχνει την ηλικία του, καθώς βασίζεται σε αυτό της Aventador.

Πάντως, είναι σίγουρο ότι οι άνθρωποι του τμήματος «Ad Personam» της Lamborghini είναι σε θέση να εξαλείψουν πολλές από τις ομοιότητες μεταξύ των δύο, δημιουργώντας ένα εσωτερικό όπως το επιθυμεί ο ιδιοκτήτης της, με το ανάλογο χρηματικό κόστος, φυσικά.

Η Sián FKP 37 δεν είναι μόνον ένας τεχνολογικός θρίαμβος ή μία ριζοσπαστική διακήρυξη. Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν χρειάζεται να είναι κάτι από αυτά. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι ο αντικαταστάτης τής Aventador θα διαθέτει ένα αποδοτικότερο υβριδικό σύστημα και μια εκσυγχρονισμένη έκδοση του V12 κινητήρα.

Η Sián FKP 37 υπερέχει με το να κάνει καλύτερα αυτό που αρμόζει σε κάθε Lamborghini: να είναι κραυγαλέα, να φιγουράρει και να κερδίζει την προσοχή. Ταυτόχρονα, δίνει και μια ιδέα για το τι μπορεί να διαθέτει στη φαρέτρα της η ιταλική εταιρεία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ LAMBORGHINI Sian FKP 37 V12 819 PS 2021   TIMH €   ΤΕΛΗ €1,27

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 6.498 cc, Ατμοσφαιρικός, 12 Κύλινδρος, Σε διάταξη V  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 602 (819)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 760

ΜΕΤΑΔΟΣΗ 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 2,8 sec, τελική 350 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 19,2 L/100km, 447 g/km

LAMBORGHINI Sian FKP 37 V12 819 PS 2021

ΥΠΕΡ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΗΧΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ.

ΚΑΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΠΟΛΛΑ ΚΟΙΝΑ ΜΕ ΤΗΝ AVENTADOR.