Στον γεμάτο κλισέ και χορηγούμενες συνειδήσεις κόσμο του Ειδικού Τύπου, οι προτάσεις που φέρουν την υπογραφή της AMG κατέχουν μια ξεχωριστή θέση.
Περίοπτη θα τη χαρακτήριζε κανείς παρατηρώντας τα τετράτροχα κομψοτεχνήματα από το άσημο Affalterbach να προηγούνται της φήμης του ίδιου του κατασκευαστή τους.
Το ερώτημα που ασυναίσθητα προκύπτει μετά από κάθε σύντομη επαφή μαζί τους είναι το πόσο… Mercedes μπορεί να κρύβουν μέσα τους, αναγνωρίζοντας στις εξωτικές προδιαγραφές τους τη λανθάνουσα τάση ανεξαρτητοποίησής τους.
Η περίπτωση, βέβαια, της λευκής GLB είναι διαφορετική, όχι γιατί δεν αποτελεί γνήσιο τέκνο της hard core συλλογιστικής της AMG αλλά γιατί η απόσταση που τη χωρίζει από τη μαζική παραγωγή και το φλύαρο περιτύλιγμα των κατά κανόνα χλιαρών SUV, φαντάζει, εν πρώτης, μικρή.
Η αλήθεια είναι ότι οι αναλογίες του αμαξώματός της δεν τη βοηθούν να αποτινάξει τον γήινο μανδύα της και να διεκδικήσει επί ίσοις όροις μια θέση στο πάνθεον της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Με μήκος που φτάνει 4,63 μέτρα και έμφυτη την τάση εξιδανίκευσης των χωροταξιών δεξιοτήτων της, η GLB των 306 ίππων πασχίζει να πείσει για τις όχι και τόσο αγαθές προθέσεις. Ακόμα και οι αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί η εικόνα γερμανικού SUV θα μπορούσαν κάλλιστα να ενταχθούν σε ένα ακριβοπληρωμένο εξοπλιστικό πακέτο.
Εν πολλοίς το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για το εσωτερικό, το οποίο ναι μεν συμμετέχει στο παιχνίδι του ουσιαστικού εντυπωσιασμού όχι όμως με εκείνη την ένταση και την ορμή που θα σε αναγκάσουν να αλλαξοπιστήσεις και να χαμηλώσεις το βλέμμα μπροστά στη φυσική ανωτερότητα ενός υψηλών επιδόσεων SUV.
Το ενιαίο πάνελ με τις δύο οθόνες υψηλής ανάλυσης εξακολουθεί να αποτελεί το τεχνολογικό highlight ενός cockpit, το οποίο ισορροπεί μεταξύ της ψηφιοποιημένο οικοσύστημα ενός σύγχρονου SUV και της αναλογικότητας που οφείλει να προσφέρει μια υψηλών επιδόσεων κατασκευή.
Στο εξοπλιστικό ζήλο της εν λόγω έκδοσης οφείλει κανείς να πιστώσει και την εμφανώς αναβαθμισμένη ποιότητα του θαλάμου επιβατών, ο οποίος έχει δεχθεί περισσότερη φροντίδα την οποία και ανταποδίδει σε όσους έχουν την τύχη να απολαύσουν τη φιλοξενία του.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 7
ΣΥΝΟΛΟ82
Παραδόξως η άνεση εξακολουθεί να κυμαίνεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, καθώς ο συνδυασμός των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ με την… ανθρώπινη διάσταση των ελαστικών, αυξάνει και μάλιστα σημαντικά τις πιθανότητες επιβίωσης του αυτοκινήτου στο ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων.
Γενικώς ο οδηγός βρίσκεται μπροστά σε μια παλέτα ρυθμίσεων, η οποία σχετίζεται κυρίως με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας των μηχανικών μερών.
Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, η GLB προσαρμόζεται στα θέλω του οδηγού και τα πρέπει των δεδομένων συνθηκών.
Αν μάλιστα κάνεις το λάθος και δεν πειραματιστείς με τις επιμέρους ρυθμίσεις, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα καταλήξεις να αναρωτιέσαι για τον λόγο ύπαρξης της έκδοσης.
Η αλήθεια είναι ότι στα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα της λευκής GLB ελάχιστα είναι εκεί τα σημάδια που θα σε οδηγήσουν στη λύση του μυστηρίου.
Ο ήχος που φτάνει στα αυτιά σου είναι ραφιναρισμένος, η επιτάχυνση νωθρή για έναν SUV 306 ίππων και οι ανοχές της ανάρτησης υπερβολικές για τον χαρακτήρα του.
Έσχατη λύσει για να επαναφέρεις τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση το AMG Dynamic Select ή αν προτιμάτε ο διακόπτης μέσω του οποίου η λευκή GLB μετατρέπεται από έναν υπεράνω κάθε υποψίας SUV σε έναν ακούραστο θηρευτή.
Περνώντας από Comfοrt στο Sport και από εκεί στο… θεόσταλτο Sport , η GLA 35 AMG δικαιολογεί και με το παραπάνω τον τίτλο του Race Ready SUV, σταματώντας τον χρόνο με το απόκοσμο ουρλιαχτό του δίλτρου κινητήρα των 306 ίππων και τα αστραπιαία αντανακλαστικά του οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη που τον συνοδεύει.
Το γεγονός ότι το «κεντρικό» διαφορικό του συστήματος τετρακίνησης βρίσκεται τοποθετημένο στο εσωτερικό της ημιαυτόματης μονάδας έχει περιορίσει ακόμα περισσότερο τους χρόνους αντίδρασης του συστήματος μετάδοσης και ελαχιστοποιήσει την πιθανότητα αποσταθεροποίησης του.
Όπως σε όλες της Mercedes-AMG έτσι και στην GLB 35 το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας προσφέρει τη δυνατότητα της πλήρους απενεργοποίησης, ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση ωστόσο τα όρια είναι τόσο υψηλά που πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να προκαλέσεις την αμηχανία του πλαισίου.
To ίδιο δύσκολα θα καταφέρεις να περιορίσεις τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κάτω από τα επίπεδα των 12 λίτρων/100 χλμ., γεγονός απολύτως δικαιολογημένο δεδομένης της δυναμικότητας του γερμανικού SUV.
Δυναμικότητα που εύγλωττα περιγράφεται και από το ποσό των 67.760 ευρώ το οποίο απαιτείται για να προσθέσετε στη συλλογή σας την ισχυρότερη -έως σήμερα- έκδοση της Mercedes-AMG GLB 35.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ GLB 35 AMG 2021 TIMH €67.760 ΤΕΛΗ €418,95
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.991, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 225(306)/5.800 ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/3.000
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,2 sec, τελική 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 12,4 L/100km, 171 g/km
ΥΠΕΡ Επιδόσεις, Οδική συμπεριφορά
ΚΑΤΑ Τιμή