Δοκιμάζουμε την εντυπωσιακή BMW 4 Coupe M440i των 374 ίππων


Πώς μετριέται η σοβαρότητα; Πως ζυγίζεται η τεχνολογία; Πως αξιολογείται το κύρος; Ας παραμερίσουμε για λίγο τις μονάδες μέτρησης κι ας αφήσουμε τα… άλογα της BMW 440i Coupe να μας μαγέψουν με μονάδα μέτρησης το…M.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 20/3/2021

Mega ευχαρίστηση με ένα αυτοκίνητο που υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να είναι αυτό μια 8άρα. Με μόλις 70 mm μικρότερο μήκος στα 4,77 μέτρα και μεταξόνιο μεγαλύτερο (!) κατά 3 cm από την μεγάλη αδελφή και «ντίβα» της βαυαρικής φίρμας, τη Σειρά 8, η M440i xDrive Coupe είναι ένα μικρομέγαλο γλυπτό από γερμανικό χάλυβα με αρτ ντεκό επιρροές όπως μαρτυρούν τα έντονα γεωμετρικά σχήματα (βλέπε τη ΜΑΣΚΑ).

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
BMW Σειρά 4 Coupe M440i xDrive

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 6

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

 H ποιότητα είναι αψεγάδιαστη, η αεροδυναμική κορυφαία και από τα ελληνικά χέρια του Γιάννη Δημητρίου αντιλαμβάνεσαι ότι το αυτοκίνητο είναι ένα καθαρόαιμο Grand Tourer, ένα ήσυχο bullet train και μια κάψουλα ευδαιμονίας για τέσσερις επιβάτες, αρκεί οι δύο πίσω να είναι τα παιδιά σας και όχι κάποιοι ψηλοί φίλοι σας.

O κινητήρας είναι ένας σταθμός παροχής ισχύος που μπορεί να προσφέρει από ένα ήσυχο ταξίδι με νόμιμες ταχύτητες μέχρι μια στρατοσφαιρική βόλτα (για διαγαλαξιακά ταξίδια πατήστε «M4 Competition») με την κίνηση των τεσσάρων Michelin Pilot Sport 4S διαστάσεων 225/40-R19 εμπρός και 255/35-R19 πίσω. Έξι κύλινδροι σε σειρά (αγαπημένη διάταξη), twin scroll turbo, 374 ίππους και 500 Nm ροπής από τις 1.900 μέχρι τις 5.000 στροφές από 2.998 cc.

Αλλά και 48βολτη υβριδική υπόσταση με συνεισφορά 11 ακόμη ηλεκτρικών ίππων. Ωραία πράγματα! Πιο ωραία είναι μερικά ακόμη. 0-100 km/h σε 4,5 sec για ένα αυτοκίνητο 1.740 κιλών. Μάζα, αδράνεια, επιτάχυνση, επιβράδυνση όλα μεγεθυμένα και όλα πάντα υπό έλεγχο.

Πατάς γκάζι και για μια ανάσα χρόνου νιώθεις ότι κάτι ετοιμάζεται κάτω από το καπό, στο τούνελ μετάδοσης, στα διαφορικά... Κι ύστερα το αυτοκίνητο εκτοξεύεται με μια μαζοχιστική απάθεια και συνάμα έναν τσαμπουκά τόσο μα τόσο παράταιρο με το δερμάτινο σαλόνι. Η ηχητική πανδαισία, προσφορά του προγράμματος Sport (υπάρχουν και προγράμματα Comfort και –πως είπατε;- Eco Pro) δένει με την αίσθηση ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι σπορ αν το θελήσει ο χειριστής του. Νιώθεις ένα ατελείωτο grip και την απελπιστική απουσία οποιασδήποτε τάσης παιχνιδίσματος της ουράς εκτός κι αν κοιτώντας την άσφαλτο βλέπετε τον εαυτό σας.

Η τετρακίνηση δουλεύει και μάλιστα καλά, χωρίς επιθετικά «σκαλιά». Το Steptronic Sport κιβώτιο 8 ταχυτήτων και με paddles στο τιμόνι (όχι θα έλειπαν!) δίνει τον τόνο και η Μ Sport ανάρτηση με μελετημένο rebound, το M Sport ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό αλλά και το πλήρως μεταβαλλόμενο κλείδωμα του πίσω διαφορικού δείχνουν μια συνέπεια και δίνουν έναν ρυθμό σα να έχεις υπό τον έλεγχό σου τη Φιλαρμονική της Βιέννης.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας με M Sport package Pro, οθόνη 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10,25 ιντσών οθόνη για το infotainment άπαντα με ελληνικά μενού, με ακριβά υλικά και την –ομοίως- αρτ ντεκό του σαλονιού δένει σε ένα σύνολο που χαλάλι τα 84.225 ευρώ. Αν δεν μπορείτε να αγγίξετε σε τιμή τα ρετιρέ των Μ τούτη η 4άρα δεν απαρνιέται τίποτε από όσα προσφέρει η βαυαρική μάρκα για λιγότερα άλογα και λιγότερα χρήματα. Κατανάλωση; Ποια κατανάλωση;

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 4 Coupe M440i xDrive 2021   TIMH €76.557   ΤΕΛΗ €289

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2998, Turbo, 6 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 275(374)/5.500-6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 500/1.900-5.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,5 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,1 L/100km, 170 g/km

BMW Σειρά 4 Coupe M440i xDrive 2021

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, Η ΜΑΣΚΑ

ΚΑΤΑ ΒΑΡΥ, ΑΚΡΙΒΑ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ, Η ΜΑΣΚΑ