Πολυπρόσωπο ναι. Είναι SUV έχει όμως τα γονίδια ενός station, την πατίνα ενός upper premium αυτοκινήτου με μια αίσθηση μοναδική στη διαχείριση της οδηγικής καθημερινότητας, του stress ακόμη κι ενός βαρυφορτωμένου καθημερινού προγράμματος ανάμεσα στη δουλειά, τα παιδιά, το πήγαιν’ έλα, τα ψώνια και όχι μόνο, και όχι μόνο στην Ελλάδα, τη Γερμανία ή την Κίνα. Το XC60 έχει στην προθήκη με τα τρόπαιά του τον τίτλο του Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018. Όμως το μεγαλύτερο τρόπαιο που θέλει να κατακτήσει είναι αυτό της καμίας χαμένης ζωής μέσα σε ένα Volvo. Αυτή είναι η τόσο σημαντική δηλαδή διακήρυξη της φίρμας. Και ναι, υπό προϋποθέσεις μπορεί να καταφέρει κάτι τέτοιο το XC60.
Με διαστάσεις ενός κανονικού αλλά διόλου πομπώδους μεγάλου αυτοκινήτου, έρχεται ως σφήνα ανάμεσα στο συμπαγές XC40 και το μεγάλο XC90 με το οποίο μάλιστα μοιράζεται την ίδια αρθρωτή πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture), προσφέρει ήπιο υβριδικό σύστημα, τα οφέλη της πετρελαιοκίνησης και την ασφάλεια της τετρακίνησης και της Volvo όταν έρθει η ώρα συστημάτων πρόληψης ατυχημάτων. Είναι λοιπόν συμμαζευμένο όσο μπορεί σε διαστάσεις (4.688x1.902x1.653 mm), αλλά καθόλου φειδωλό όταν έρχεται η ώρα για τη διάθεση εσωτερικών χώρων με μεταξόνιο και μεταξόνιο 2.865 mm.
Εδώ μας υποδέχεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3", και πανέμορφα καθίσματα βρίσκοντας το minimal και τόσο, μα τόσο cozy σαλόνι που σε υποδέχεται με άρτια ποιότητα, πρακτικότητα υπόσχεση για τη δημιουργία του ιδανικού κλίματος. Με αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και σύστημα ελέγχου ποιότητας αέρα καμπίνας επιβατών Cleanzone με ?Air Quality Sensor (AQS) και μια κάποια εργονομία δύσκολη στη μεγάλη, αλά tablet, οθόνη διαχείρισης πολυμέσων και λειτουργιών του αυτοκινήτου.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 10
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 7
ΣΥΝΟΛΟ88
Και είναι πολλά τα συστήματα ιδίως αυτά της ασφάλειας καθώς το XC60 έρχεται με την ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας, το Volvo City Safety με πάμπολλους αισθητήρες, ραντάρ και ηλεκτρονικά να προστατεύουν οδηγό, επιβάτες, πεζούς, ποδηλάτες, μέχρι και ζώα και που, με την προσθήκη μερικών ακόμη προαιρετικών gadgets φτάνουν σε επίπεδο… AWACS.
Σύστημα προειδοποίησης για ολισθηρό οδόστρωμα ή για οχήματα που φρενάρουν απότομα εμπρός, ρυθμιζόμενος περιοριστής ταχύτητας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις και προστασίας αυχένα και πλάτης στα εμπρός καθίσματα μαζί με πληθώρα αερόσακων είναι στάνταρ.
Επίσης έχουμε τα συστήματα υποβοήθησης κατάβασης και εκκίνησης σε ανηφόρα που συνεπικουρούν το all-wheel drive σύστημα. Το οποίο μας είναι γνωστό από τις υπόλοιπες υλοποιήσεις της φίρμας.
Κατά την εκκίνηση το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο και ακολούθως αναλαμβάνει ο ηλεκτρονικός έλεγχος πρόσφυσης και κατανομής ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα, με την προσθιοκίνηση να έχει τον πρώτο λόγο . Ψυχή του… σώματος είναι ένας αλουμινένιος, τετρακύλινδρος, turbo σε σειρά πετρελαιοκινητήρας 1.969 cc με 235 ίππους και 480 ολόκληρα Nm ροπής μόνο από αυτόν. Προσθέστε τώρα άλλους 13,6 ίππους και 40 Nm ροπής από τον επικουρικό ηλεκτροκινητήρα του ήπιου υβριδικού συστήματος της έκδοσης B5 και ιδού ένα «διαμάντι» μηχανολογίας. Να αναφέρουμε επίσης ότι ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει ζωή από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο δάπεδο του πορτμπαγκάζ και φορτίζεται μέσω της αναγεννητικής πέδησης. Η φόρτιση ίσα που φαίνεται σε ένα μικρό γραφικό στοιχείο στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Σε επίπεδο παραμετροποίησης υπάρχουν προγράμματα οδήγησης με τα Eco, Comfort, Dynamic, Individual και Off-Road (το τελευταίο και με ειδική παραμετροποίηση του αυτόματου κιβωτίου με προσομοίωση «κοντού») να αποτελούν ένα πλούσιο μπουκέτο και –παραδόξως για εμάς- το πρόγραμμα Comfort να είναι το αγαπημένο μας. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και τη διάταξη Integral Axle πίσω με πολυεστερικό φύλλο σούστας και το σετ dynamic ως στάνταρ με πιο σκληρή ρύθμιση ανάρτησης για μικρότερες κλίσεις στις στροφές και κάποια λιγότερη άνεση.
Εκκινείς κι ένα απόμακρο κροτάλισμα απόρροια της φύσης του κινητήρα έρχεται στη ζωή. Νιώθεις αμέσως ότι είσαι σε ένα κουκούλι ευεξίας, καθώς τα πρώτα χιλιόμετρα αποδεικνύουν ότι τούτο το αυτοκίνητο μπορεί να είναι όσα υπόσχεται. Γρήγορο και ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο, πειθήνιο σε μια απαιτητική διαδρομή με ανοιχτές καμπές, ικανό σε μια απλή, χωμάτινη αναζήτηση με τα Continental EcoContact 235/55-R19 που φαντάζουν κουραστικά αλλά δεν είναι σε κανενός είδους δρόμο. Η μάζα του μπορεί και κρύβεται πολύ καλά κι αυτό είναι μεγάλη επιτυχία για ένα αυτοκίνητο. Επίσης, μπορεί –και χάρη στην τεχνολογία που κουβαλά- να είναι και οικονομικό σε κατανάλωση με τα 8,4 L/100 km να είναι μια «τσιμπημένη» τιμή αλλά κι αυτή μετά από μια σπορτίβικη ανάβαση Υμηττού. Τούτο το Volvo είναι ένα «πασπαρτού». Μπορεί να γίνει κύριος και υπηρέτης αλλά με μια συνέπεια αδιαμφησβήτητη σε ό,τι αφορά την ιδρυτική διακήρυξη της μάρκας. Συστήνεται σε όσους θέλουν να ξεχωρίζουν με ένα εναλλακτικό SUV και με τιμή διόλου απαγορευτική γι αυτά που προσφέρει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO XC60 B5 Mild Hybrid diesel AWD 235PS 2021 TIMH €64.809 ΤΕΛΗ €270
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.969, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 173(235)/4.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 480/-
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,1 sec, τελική 220 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,1 L/100km, 159 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ, ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΗ ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ