Έχοντας ήδη δοκιμάσει τη βασική έκδοση, των 84 ίππων, δεν είχαμε αμφιβολία για το τι θα έπρεπε να περιμένουμε, από άποψης ευχρηστίας, ποιότητας κύλισης και τεχνολογίας. Αυτό που έλειπε σε εκείνη, ήταν το μπρίο, καθώς και λίγη παραπάνω ισχύς, ώστε να μη χρειάζεται να βουτάς στο δεξί πεντάλ περισσότερο από όσο πρέπει, κάθε φορά που θες να επιταχύνεις.
Εκεί ακριβώς είναι που το ισχυρότερο i20 των 100 ίππων έρχεται να δώσει τη λύση. Ο χιλιάρης κινητήρας που κρύβει στα σπλάχνα του αποδεικνύεται ιδανικός για την περίσταση. Καταρχήν, παρότι τρικύλινδρος, δεν μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό και προσφέρει μία πολιτισμένη λειτουργία, σε όλο το φάσμα των στροφών.
Χαμηλά είναι αρκετά ψυχωμένος, ενώ ένα ακόμα θετικό στοιχείο του είναι η ελαστικότητα που τον διακρίνει. Σε ένα βαθμό, φυσικά, βοηθά και η ήπια υβριδική τεχνολογία των 48V, που ενισχύει τη ροπή κατά τη φάση της επιτάχυνσης και ταυτόχρονα περιορίζει -σε ένα βαθμό- την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.
Η έκδοση της δοκιμής ήταν εφοδιασμένη με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο δεν διαθέτει κλασικό συμπλέκτη αλλά το νέο, iMT. Πρόκειται για ένα συμπλέκτη by wire, που συνδέει ηλεκτρονικά το πεντάλ με το κιβώτιο των ταχυτήτων. Όσο για τη λειτουργία του, είναι απόλυτα φυσική και δεν καταλαβαίνεις διαφορά, αν δεν σου το πει κάποιος.
Το τελευταίο πλεονέκτημα έχει να κάνει με την κατανάλωση. Παρότι ισχυρότερη, η συγκεκριμένη έκδοση εξασφαλίζει αντίστοιχη κατανάλωση με τη βασική, των 84 ίππων, στην περιοχή των 5,5-6 λίτρων/ 100 km. Η ίδια η Hyundai, δε, στις τιμές της τη δίνει και ελαφρά μειωμένη.
Στο εσωτερικό
Κατά τα άλλα, το υπόλοιπο «πακέτο» παραμένει αναλλοίωτο. Όντας ένα ευρύχωρο supermini, με ικανοποιητικούς χώρους για τη μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων και ένα κορυφαίο διαμέρισμα αποσκευών, θα καλύψει σχεδόν όλες τις ανάγκες μίας μικρής οικογένειας. Και αυτό θα το κάνει χωρίς περιορισμούς, αφού πέρα από τον παράγοντα της ευρυχωρίας, διαθέτει ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών, πλούσιο εξοπλισμό αλλά και ένα νεανικά σχεδιασμένο εσωτερικό.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8 ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9 ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8 ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8 ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8 ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8 VALUE FOR MONEY 8 ΣΥΝΟΛΟ81
Αναφορικά με τον οδηγό, μπορεί εύκολα να ρυθμίσει τη θέση οδήγησης στα μέτρα του, απολαμβάνοντας άνεση και ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει επαρκή πληροφόρηση και είναι ακριβές. Τα φρένα δείχνουν ανθεκτικά και κάνουν τη δουλειά τους, ενώ οι αναρτήσεις έχουν μία ελαφρά κλίση προς την άνεση, πράγμα που θα εκτιμήσει ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου κατά τις καθημερινές του μετακινήσεις.
Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει κανείς να προσθέσει τα πέντε έτη εγγύησης του κατασκευαστή, την έξωθεν καλή μαρτυρία της φίρμας, αναφορικά με την αξιοπιστία αλλά και το λογικό κόστος κτήσης, που ξεκινά από τα 16.800 ευρώ. Αντικειμενικά, όλα όσα χρειάζονται για να ξεκινήσει μία μακροχρόνια σχέση…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI i20 1.0 TGDI 100 PS iMT 48V 2021 2021 TIMH €16.800 ΤΕΛΗ €85,5
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 73 (100)/ 4.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 172/1.500-4.000
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,4 sec, τελική 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 95 g/km
ΥΠΕΡ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
ΚΑΤΑ ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΤΑΜΠΛΟ