Δοκιμάζουμε το επιβλητικό Ford Explorer των 457 ίππων


Η ευρωπαϊκή λογική επιβάλλει downsizing και πρακτικότητα. Υπάρχουν, ωστόσο, στιγμές όπου η bigger than life φιλοσοφία του αμερικανικού ονείρου ασκεί παράξενη έλξη στον ψυχισμό μας. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 23/1/2021

Και ξεκινάμε με το εξής quiz: Τι είναι μεγαλύτερο από Range Rover, συνδυάζει τρίλιτρο twin-turbo μοτέρ και ηλεκτροκινητήρα, προσφέρει ροπή για να τραβάς κότερο και ταυτόχρονα καίει μόλις 3,1 L/ 100km, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας; Την απάντηση τη βλέπετε προφανώς στη φωτογραφία, ακόμη και αν δεν μπορείτε να αναγνωρίσετε με την πρώτη το συγκεκριμένο σουλούπι. Το μεγαλύτερο μοντέλο στην γκάμα της Ford δεν ήταν μέχρι πρότινος διαθέσιμο στη χώρα μας. Με την άνθηση, όμως, που γνωρίζουν φέτος τα μεγάλα PHEV SUV, φάνηκε καλή ιδέα στους ιθύνοντες της φίρμας, να δοκιμάσουν την τύχη τους με το Explorer. Ιδού, λοιπόν, ένα μοντέλο large, σε κάθε πτυχή της ύπαρξής του.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, για να αντιληφθεί κανείς τον όγκο του θα πρέπει να το συγκρίνει με κάποιο φυσιολογικό όχημα, που θα σταθεί στο πλάι. Τα 5 μέτρα τού μήκους του και τα 2 μέτρα του πλάτους, σε συνδυασμό με το δυναμικό σχεδιασμό και τους τροχούς των 20 ιντσών, θα κάνουν μία χαρά τη δουλειά τους. Θα κερδίσουν εύκολα τις εντυπώσεις των γύρω φουσκώνοντας, παράλληλα, το «είναι» του ιδιοκτήτη του. Ο τελευταίος, βέβαια, έχει να λαμβάνει πολλά περισσότερα από τη συγκεκριμένη επιλογή.

LoftXL

Όλη αυτή η made in USA πολυτέλεια αρχίζει να αποκαλύπτεται στα μάτια του, ευθύς με το που θα ανοίξει την πόρτα του οδηγού. Το ηλεκτρικό κάθισμα και το τιμόνι -τραβηγμένα, ώστε να διευκολύνουν την είσοδο- μετακινούνται αυτόματα με το που θα πατήσει το μπουτόν του κινητήρα, ώστε να έρθουν στα μέτρα του. Μπροστά του αντικρίζει έναν όμορφο ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ λίγο δεξιά, στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, υπάρχει η κατακόρυφα τοποθετημένη οθόνη αφής του SYNC3 infotainment, διαγωνίου 10,1 ιντσών. Τα πάντα στο ταμπλώ δείχνουν προσεγμένα, με καλά υλικά και με μία εργονομία που δεν θα προβληματίσει. Αναφορικά με το επίπεδο εξοπλισμού και ηλεκτρονικής ολοκλήρωσης, είναι μάλλον απίθανο να ανακαλύψει κανείς κάτι που λείπει από το όλο πακέτο.

Για τις κρύες ημέρες της δοκιμής, θα ξεχωρίζαμε το θερμαινόμενο τιμόνι και τα αντίστοιχα καθίσματα (που είναι και ψυχόμενα, για το καλοκαίρι). Δεν το κρύβουμε πως μας άρεσε πολύ το ηχοσύστημα της B&O, ενώ εκτιμούμε, επίσης, τη σουίτα ηλεκτρονικών ενεργητικής και παθητικής προστασίας, που είναι από τις πιο πλήρεις που κυκλοφορούν, ανεξαρτήτως κατηγορίας και εύρους τιμής. Το αχανές εσωτερικό του Explorer είναι εμφανές ότι δεν έχει σχεδιαστεί για να το χαίρεται μονάχα ένας. Τα μπροστινά καθίσματα/πολυθρόνες, προσφέρουν ιδιαίτερη άνεση, το ίδιο όμως ισχύει και για τη μεσαία σειρά των θέσεων.

Αυτή μάλιστα μετακινείται επάνω σε ράγιες, κατά τον διαμήκη άξονα, ενώ προσφέρει μεγάλους χώρους για τα κεφάλια και τα πόδια των πίσω επιβατών. Θέλετε, τώρα, να χωρέσετε περισσότερα από 5 άτομα; Με το πάτημα ενός απλού κουμπιού στο διαμέρισμα αποσκευών, ανασηκώνονται ηλεκτρικά δύο ακόμη θέσεις, από το πίσω δάπεδο. Εάν πάλι μετακομίζετε, η αναδίπλωση και της μεσαίας σειράς δίνει επίπεδο, ωφέλιμο χώρο άνω των 2,2 τετραγωνικών μέτρων. Αυτός, εναλλακτικά, επαρκεί για να κοιμίσετε μία οικογένεια ή δύο center του NBA, παρότι δύσκολα θα προκύψει στη χώρα μας ανάλογη ανάγκη…

Το μέγεθος μετράει

Αρκετά, όμως, με τα του εσωτερικού. Εάν ένα τέτοιο μοντέλο επιθυμεί να εισέλθει στα μεγάλα σαλόνια, δεν αρκεί να είναι φορτωμένο με δέρματα και gadget. Θα πρέπει να διαθέτει και το ανάλογο μηχανολογικό υπόβαθρο. Και κάπου εδώ, οι άνθρωποι της εταιρείας με το μπλε οβάλ μπορούν να χαμογελούν αυτάρεσκα. Ειδικά για την περίσταση δεν επέλεξαν κάποιο πουσαρισμένο δίλιτρο σύνολο, όπως άλλοι, αλλά έκριναν πως ταιριάζει καλύτερα ένα τρίλιτρο V6, με διπλά turbo, απόδοσης 363 PS. Δίπλα σε αυτό έστησαν, παράλληλα, έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
Ford EXPLORER ST-LINE 3.0L PHEV 457 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ84

Συνδυαστικά έχουμε 457 PS ισχύος και 825 Nm ροπής, ικανής όχι μόνο να κινήσει με άνεση τους σχεδόν 2,5 τόνους του βάρους του, αλλά και να ρυμουλκήσει άλλους τόσους! Ο μόνος αδύναμος κρίκος εδώ είναι ο συσσωρευτής ιόντων λιθίου των 13,6 kWh, που είναι μεν φυσιολογικού μεγέθους για ένα μοντέλο PHEV, ωστόσο δεν καταφέρνει να χαρίσει στην πράξη πάνω από 30 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας. Κατόπιν, αναλαμβάνει ο V6, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κατανάλωση. Όταν υπάρχει «ζουμί» στην μπαταρία, μιλάμε για ένα πραγματικά αρχοντικό μοντέλο. Με ιδιαίτερα στρωτή λειτουργία, με πολλή δύναμη, παντού και με χαμηλό κόστος μετακίνησης. Χαρακτηριστική λεπτομέρεια που αξίζει να αναφέρουμε είναι πως όταν το Explorer κινείται ηλεκτρικά, ένα μεγάφωνο πίσω από τη μάσκα αναλαμβάνει να παράγει έναν ευχάριστο ήχο, ώστε να προειδοποιεί τους πεζούς.

Όταν πάλι αδειάσει ο συσσωρευτής, κανείς δεν θα νιώσει έλλειψη δύναμης. Θα αντιληφθεί, όμως, ένα απότομο μάγκωμα του κιβωτίου, κάποιες φορές που το αυτοκίνητο εκκινεί από στάση. Αφήνοντας αυτό το συγκεκριμένο στοιχείο «συμπεριφοράς» κατά μέρος, δεν έχουμε να προσάψουμε άλλο αρνητικό για το κιβώτιο. Ο περιστροφικός επιλογέας του είναι εύκολος στη χρήση, ενώ καλή αίσθηση δίνουν και τα paddles πίσω από το τιμόνι. Όλες οι αλλαγές γίνονται σβέλτα και στρωτά, στον σωστό χρόνο. Και εδώ, σημειωτέων, μιλάμε για ένα κιβώτιο 10 σχέσεων, που θα ζήλευαν αρκετοί.

Η κίνηση, φυσικά, μπορεί να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Η εταιρεία έχει φροντίσει να προσθέσει ένα πλήρες πακέτο οδηγικών modes, που περιλαμβάνει τα προγράμματα tow/ haul, sport, eco, normal, slippery, trail και deep snow/ sand. Παράλληλα, προσφέρει τέσσερις επιλογές κίνησης για το υβριδικό σύστημα και προγράμματα για off road καταβάσεις. Ως εκ τούτου, το αυτοκίνητο δείχνει αρκετά προικισμένο για εκτός δρόμου κίνηση, με τα αμιγώς ασφάλτινα, αμερικανόφερτα Michelin Primacy A/S ελαστικά του 255/55-R20, ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση να το αδικούν. Στον δρόμο πάλι, τα καταφέρνει μια χαρά. Αρκεί να μην επηρεαστείτε από το λογότυπο ST-Line στο φτερό.

Είπαμε, δύναμη έχει αρκετή για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 6 sec, αντίστοιχα, όμως, έχει και αδράνεια. Μην περιμένετε κάποιο τιμόνι-ξυράφι, ούτε και αναρτήσεις που δεν παίρνουν -λογικές- κλίσεις στις στροφές. Το συγκεκριμένο όχημα δεν είναι για στροφιλίκια, όπως δεν είναι και για τα στενά της Κυψέλης. Θέλει χώρο για να αναδείξει τα προσόντα του. Μαζεύει εύκολα χιλιόμετρα και καλύπτει αποστάσεις με άνεση που θα ζήλευαν πολλοί.

Ήσυχο, ασφαλές και αρχοντικό, στο τέλος της μέρας το Explorer καταφέρνει να δικαιολογήσει, και με το παραπάνω, την ύπαρξή του. Ίσως να μην αγγίζει σε φινέτσα τα αντίστοιχα PHEV Volvo XC90 και Range Rover, κερδίζει όμως σε αρκετά σημεία, ενώ, παράλληλα, είναι οικονομικότερο και συνοδεύεται και από 8 χρόνια εγγύηση. Το Big is Beautiful, στην περίπτωσή του, ισχύει. Και αν είχε και μεγαλύτερο συσσωρευτή, θα ήταν ακόμη καλύτερο!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford EXPLORER ST-LINE 3.0L PHEV 457 PS 2021   TIMH €84   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , 6 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 336(457)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 825

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 10 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6 sec, τελική 230 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,1 L/100km, 71 g/km

Ford EXPLORER ST-LINE 3.0L PHEV 457 PS 2021

ΥΠΕΡ ΙΣΧΥΣ, ΧΩΡΟΙ, ΤΙΜΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ