Θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις σαν ένα «μεγάλο παιχνίδι» βλέποντας το από κοντά. Η σχεδίασή του, η τετραγωνοειδής διαμόρφωση του αμαξώματος, οι μεγάλοι θόλοι και το σχετικά μεγάλο ύψος του για όχημα πόλης, κάνουν το Ignis να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μοντέλα του. Η αλήθεια είναι πως στη συγκεκριμένη έκδοσή του, το ιαπωνικό μοντέλο δεν έχει μεγάλο ανταγωνισμό. Ένα SUV όχημα πόλης –γιατί τέτοιο είναι το Ignis, ας μην μας ξεγελά η σχεδίασή του– δεν είναι σύνηθες. Άλλωστε, αυτό είναι το στοιχείο υπεροχής του και διαφοροποίησής του.
Οι αλλαγές
Η επανασχεδίασή του είναι σχετικά μικρής έκτασης και έχει γίνει στοχευμένα, ώστε να ενισχυθεί η εκτός δρόμου εικόνα που αποπνέει αισθητικά. Στο εμπρός μέρος η βασικότερη ανανέωση αφορά στη μάσκα, όπου η εγκάρσια γραμμή που υπήρχε πριν έχει αντικατασταθεί με κυψελοειδούς σχήματος ανοίγματα. Επίσης, ο εκεί προφυλακτήρας έχει επαναδιαμορφωθεί και διαθέτει ενσωματωμένο προστατευτικό που παραπέμπει σε bull bar. Στο πίσω μέρος του Ignis, επίσης έχει ανασχεδιαστεί ο προφυλακτήρας και τα φώτα.
Το αποτέλεσμα είναι να δείχνει πιο όμορφο από πριν αλλά και να έχει επιτευχθεί ο στόχος των ανθρώπων της Suzuki που αποσκοπούσαν στο να ισχυροποιήσουν το SUV στυλ του αμαξώματος. Εσωτερικά, οι αλλαγές αφορούν κυρίως στην επανασχεδίαση του πίνακα οργάνων καθώς και στους νέους χρωματισμούς των επενδύσεων σε σχέση με πριν.
Το σκληρό πλαστικό είναι το βασικό υλικό το ταμπλό και του εσωτερικού, εν γένει. Είναι λιτό αλλά δείχνει στιβαρό σε ό,τι αφορά την αντοχή του. Ωστόσο, η συναρμογή του θα μπορούσε να είναι καλύτερη, καθώς οι ανοχές που έχει είναι σχετικά αυξημένες. Αυτό που προκαλεί θετική εντύπωση είναι η πρακτικότητα και η ευρυχωρία του εσωτερικού, πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Ο ωφέλιμος χώρος στο πίσω κάθισμα είναι καλός χάρη και στη δυνατότητα να σύρεται σε μια απόσταση έως και 16,5 cm. Καθώς το πίσω κάθισμα συνίσταται από δύο τμήματα, αυτό μπορεί να γίνει και αυτόνομα για καθένα από αυτά. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται έμφαση είτε στον χώρο επιβατών είτε στο πορτμπαγκάζ, αντίστοιχα. Η χωρητικότητά του κυμαίνεται από 204-490 λίτρα, αναλόγως της θέσης που βρίσκεται το πίσω κάθισμα, ενώ η μέγιστη τιμή του φτάνει τα 1.086 λίτρα όταν διπλωθούν οι πλάτες του.
Ήπιο υβριδικό
Με την ευκαιρία της επανασχεδίασής του, οι άνθρωποι της Suzuki τοποθέτησαν μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας μπαταρίες λιθίου ιόντων (10 Ah, πλέον, έναντι 3 Ah, συγκριτικά) ώστε το Ignis να είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου. Η τάση τους είναι 12V και η ηλεκτρογεννήτρια που υπάρχει εκκινεί τον κινητήρα αλλά και συνδράμει το έργο του όταν ο οδηγός πιέζει έντονα το δεξί πεντάλ, μειώνοντας την κατανάλωση πρακτικά, κάτι που απεικονίζεται με σχετικά γραφικά από τον πίνακα οργάνων.
Η τετρακίνητη εκδοχή του Ignis διαθέτει συνεκτικό συμπλέκτη που μεταφέρει τη ροπή αυτόματα και άμεσα και στους πίσω τροχούς όταν οι εμπρός χάσουν την πρόσφυσή τους. Η ύπαρξη το συστήματος «AllGrip Auto», όπως το ονομάζει η ιαπωνική εταιρεία μεταβάλλει τη διάταξη της εκεί ανάρτησης. Σε αυτή την εκδοχή υπάρχει διάταξη τριών συνδέσμων, αντί του ημιάκαμπτου άξονα που τοποθετείται στη δικίνητη έκδοση του μοντέλου.
Εντός και εκτός δρόμου
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8
VALUE FOR MONEY 8
ΣΥΝΟΛΟ79
Το επανασχεδιασμένο Ignis διαθέτει τον (ατμοσφαιρικό) τετρακύλινδρο 1.2 Dualjet κινητήρα με την κωδική ονομασία «K12D» ο οποίος έχει καλά τεχνικά χαρακτηριστικά. Διαθέτει δύο μπεκ ψεκασμού καυσίμου ανά κύλινδρο (σημ.: έμμεσος ψεκασμός), σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής, καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση και μειωμένη κατανάλωση και εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.
Πρακτικά, είναι πολύστροφος και αποδίδει σε σχετικά ψηλές rpm τόσο τη ροπή του όσο και την ισχύ του. Κινεί με ικανοποιητικό ρυθμό το μικρό Suzuki αλλά, ο οδηγός, δεν πρέπει να περιμένει επιδόσεις. Η διατήρηση ενός σταθερού ρυθμού, όσο το δυνατόν, κατά την κίνηση είναι η καλύτερη μέθοδος που δύναται να επιλέγει.
Με αυτόν τον τρόπο, πράγματι η κατανάλωση καυσίμου είναι μικρή, ενώ δεν χρειάζεται να αλλάζει συχνά σχέση στο μέτριο σε αίσθηση κιβώτιο ταχυτήτων.
Η ανάρτηση είναι μαλακή σε ρύθμιση και αυτό είναι εμφανές σε κάθε ταχύτητα κίνησης, εντός δρόμου. Η απορροφητικότητά της είναι σχετικά καλή, ωστόσο η διαρκής ταλάντωσή της δεν είναι ό,τι καλύτερο για τους επιβάτες. Το σχετικά μεγάλο ύψος του οχήματος από το έδαφος (18,0 cm) για αυτοκίνητο πόλης σημαίνει μεγάλη διαδρομή για την ανάρτηση και αυτό έχει αντίκτυπο σε μεγαλύτερη κλίση του αμαξώματος στις στροφές. Πάντως, αυτό που είναι μειονέκτημα εντός δρόμου, μετατρέπεται σε πλεονέκτημα κατά την εκτός δρόμου κίνηση. Εκεί φαίνεται η ορθότητα της επιλογής που έκαναν οι άνθρωποι της Suzuki αναφορικά με την ανάρτηση.
Πάντως, ο οδηγός θα πρέπει να έχει κατά νου ότι το Ignis δεν είναι ένα καθαρόαιμο όχημα 4x4 όπως το Jimny λόγου χάριν, απλά διαθέτει σύστημα τετρακίνησης. Θα μπορέσει να κινηθεί απροβλημάτιστα σε χωματόδρομο, σε μέρος με αυξημένη κλίση και σε επιφάνεια με μειωμένο συντελεστή πρόσφυσης αλλά δεν θα πρέπει να ζητά περισσότερα από ό,τι μπορεί να του προσφέρει το Ιgnis σε αυτόν τον τομέα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI IGNIS 1.2 HYBRID 12V ALLGRIP 83 PS 2021 TIMH €14.930 ΤΕΛΗ €85,5
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.197, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 61 (83)/6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 107/2.800
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,8 sec, τελική 165 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,2 L/100km, 95 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
ΚΑΤΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΡΟΠΗΣ ΨΗΛΑ, ΘΟΡΥΒΟΣ, ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ, ΜΑΛΑΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΝΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ