Δοκιμάζουμε το Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184PS που καταναλώνει μόλις 4,3 lt!


Να μας συγχωρείτε για την καταγραφή πεπραγμένων που ακολουθεί, αλλά έρχεται στο μυαλό όταν βλέπεις το C-HR. Και η «επίπεδη» και άνευρη, όπως πολύς κόσμος –ακόμα- πιστεύει, εικόνα της Toyota πάει στον κάλαθο των αχρήστων

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/2/2020

Toyota: Πλούσια βιβλιογραφία για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της εταιρείας. Ρεκόρ πωλήσεων, μοντέλων με όνομα βαρύ σαν ιστορία, όπως το best-seller ever, η Corolla. Και ακόμα, η πιο πολύτιμη φίρμα αυτοκινήτου στον κόσμο, με όνομα συνυφασμένο με αυτό του mainstream, της αξιοπιστίας και του συντηρητισμού.

Είναι, όμως, έτσι; Για χρόνια μεγαλώσαμε με την εικόνα της Corolla ως η πρώτη επιλογή για οικογενειακό αυτοκίνητο, η Carina -και ακολούθως με το Avensis- ως «το εφάπαξ» και με τις ορδές των οδηγών ταξί που δεν το αλλάζουν το Τογιότα τους, γιατί «δε σπάει, δε χαλάει». Ήρθε η υβριδική τεχνολογία για να μείνει να εξαπλωθεί και η Toyota ήταν εκείνη που το 1997 ξεκίνησε με το Prius αυτό που σήμερα θεωρείται από πολλούς η σωτηρία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Για χρόνια κοιτούσαμε την απέλπιδα προσπάθεια της εταιρείας που εφάρμοσε το Καϊζέν, την αδιάκοπη προσπάθεια για συνεχή βελτίωση να προσπαθεί να ανεβεί στο άρμα του trendy, του μοντέρνου και του τολμηρού. 

Κάπου εκεί, υπό το βάρος των πωλήσεων και του mainstream, όμως, υπήρχαν και έλαμπαν όμορφες, μεγάλες, δυνατές στιγμές. Η Corolla του «Πάπα» Άντερσον και μετά από χρόνια των Σάινθ και Οριόλ, όπως και η Celica, η Supra, η εμπλοκή της φίρμας στη Formula 1… Υπήρχε το MR2 που η ιστορία θέλει να εξελίσσεται από μηχανικούς τα Σαββατοκύριακα, κρυφά από τους managers, οι οποίοι είδαν προοπτικές κι έδωσαν το «πράσινο φως». 

Και στο τώρα, o πρόεδρος της Akio Toyoda ξύπνησε μία πρωία και ζήτησε από τους μηχανικούς του συναίσθημα. Οδήγησε τη νέα Supra (δεν θέλω τρολιές σχετικά με τη BMW Z4), είχε και προίκα την άλλη συνεργασία με τους –επίσης πυροβολημένους- μηχανικούς της Subaru με το Toyota GT86/Subaru BRZ, έβαλε την Toyota στο WRC με το Yaris, κέρδισε και το Le Mans και τώρα βάζει «πλώρη» για μια ακόμη έκπληξη με το Yaris GR-4, το τετρακίνητο hot hatch των 200 ίππων εξελιγμένο από την Gazoo Racing.

Ασταμάτητο: Ένα Mercedes Unimog έφτασε στα 6.694 μέτρα υψόμετρο!

Τη στιγμή που ήδη στην Ιαπωνία η εταιρεία ετοιμάζεται για το μέλλον της κινητικότητας, ενώ έχει στην γκάμα της μοντέλα, όπως τη δυναμική Corolla που πλέον είναι και οδηγικά αλέγρα και το ρηξικέλευθο C-HR που ανανεώνεται θωρακίζεται σε ασφάλεια και ενισχύει την υβριδική του υπόσταση. Όλα τα παραπάνω σημαίνουν γνώση, φαντασία, τόλμη και αποφασιστικότητα. 

Δείτε το νέο C-HR, λοιπόν 

Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η… Celica SUV του 21ου αιώνα. Ένα υβρίδιο ενός αυτοκινήτου αιχμηρού (κυριολεκτικά και μεταφορικά) που μπορεί να κινηθεί με την άφατη αρμονία ενός «made by Toyota» υβριδικού συστήματος σε ένα σκαρί που θαρρείς και ξεπήδησε από κάποιο manga κόμικ. Τούτος, λοιπόν, ο... λωτός με το ανάλογο χρώμα σε κάνει να ξεχνάς ότι έχεις ένα αυτοκίνητο σαν αυτό που αγόραζε ο θείος σου πριν είκοσι χρόνια.

Συγκριτικά με το παλιό C-HR οι αλλαγές είναι απειροελάχιστες. Μια τόνωση στο οπτικό κομμάτι της ποιότητας είχαμε (γιατί στο ουσιαστικό, ούτε λόγος). Τα φωτιστικά σώματα εμπρός πίσω έχουν αλλάξει περιεχόμενο με νέα κάτοπτρα, LED τεχνολογία και σχήμα, ενώ εμπρός ο προφυλακτήρας και πίσω ο (τύποις) διαχύτης έχουν, επίσης, νέα γραμμή. Είναι συγκριτικά -για τον πολύ παρατηρητικό- η εικόνα βελτιωμένη με πιο ποιοτικό αέρα.

Στο εσωτερικό, οι όποιες αμυδρές αλλαγές αφορούν κυρίως στην κεντρική multimedia οθόνη, η οποία μετά τη γενική γκρίνια απέκτησε περιστροφικούς διακόπτες ήχου και επιλογής σταθμού, αλλά και κλασικούς, πιεστικούς διακόπτες για όλα τα συστήματα που αφορούν στα –σε άπταιστα ελληνικά- πολυσύνθετα μενού που περιλαμβάνουν πλέον μεγαλύτερη διασυνδεσιμότητα. Η θέση οδήγησης με τα θεσπέσια εμπρός καθίσματα είναι ιδανική, οι χώροι για τους πίσω –ακόμα- κλειστοφοβικοί, αλλά επαρκείς για μια οικογένεια.

Πώς το ηλεκτρικό Hyundai Kona ανέβηκε στα 5.731 μέτρα πετυχαίνοντας ρεκόρ Guinness!

Τεχνολογία, όπως πάντα

Αυτό, όμως, το C-HR είναι τόσο νέο στα σωθικά του, που αξίζει να ασχοληθείς με τα τεκταινόμενα κάτω από το δυναμικό κουκούλι του. Διαβάζαμε για ώρες ό,τι νέο κομίζει το αυτοκίνητο με την 4η γενιά υβριδικού συστήματος και ακόμα απορούσαμε πώς οι μηχανικοί της Toyota δεν πτοούνται από το «ό,τι να ‘ναι» trend της εποχής που θέλει στυλ και για ουσία ούτε λόγος.

Σε πολλές σελίδες, λοιπόν, διαβάζεις για τον νέο δίλιτρο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα που είναι πιο ελαφρύς και πιο αποδοτικός από ποτέ στην ιστορία της αυτοκίνησης –κυριολεκτικά- ξεπερνώντας το 41% απόδοσης, έχοντας πάμπολλες τεχνολογίες βέλτιστης αναπνοής και καύσης (μεταβλητός χρονισμός όλων των βαλβίδων, μείωση βάρους κινούμενων μερών και μείωση τριβών, ειδικός σχεδιασμός θαλάμων καύσης) και πολλά άλλα που ως στόχο έχουν να παράξουν όσο περισσότερη ενέργεια μπορούν από κάθε ml αμόλυβδης βενζίνης. Και μετά να δώσουν ζωή σε ένα δυναμό κι εκείνο με τη σειρά του άφθονα ηλεκτρόνια στις νέες πιο συμπαγείς και αποδοτικές μπαταρίες NiMH (δεν είναι ιόντων λιθίου, όπως στο μικρό υβριδικό με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων) που –επιτέλους!- χώρεσαν πια μόνο κάτω από το πίσω κάθισμα και όχι στο πορτ μπαγκάζ.

Κι αυτές, με τη σειρά τους, να ξυπνήσουν με τα 216 βολτ τους έναν –καλά το καταλάβατε- συμπαγή ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 80 kW (109 PS) και 202 Nm ροπής που ενισχύει το «διαμάντι» των 152 PS για ένα σύνολο απόδοσης 184 PS. Το οποίο διαχειρίζεται το κλασικό CVT κιβώτιο που «φορούν» τα υβριδικά της Toyota και φροντίζει να βάλει την ισχύ στους εμπρός τροχούς με τον πιο αποδοτικό τρόπο. Ναι, δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, όμως το C-HR αυτήν τη φορά, στη νέα του έκδοση ρίχνει το 0-100 km/h πολύ κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10 sec, στα 8,7sec  με βάση τις μετρήσεις μας, δείχνοντας ότι –παρά την εγγενή αίσθηση πατιναρίσματος- έχει αποθέματα ισχύος ώστε να ξεπεράσει τη διστακτικότητα με την οποία τα υβριδικά έχουν μπολιαστεί. Θα λέγαμε υπάρχει μια γραμμικότητα πολύ ενδιαφέρουσα, που κάνει το C-HR να ανεβάζει το ρυθμό και μαζί το επίπεδο θορύβου.

Όμως… μια ακόμα βελτίωση στο νέο crossover αφορά στην ηχομόνωση που είναι ενισχυμένη, με αποτέλεσμα τόσο ο θόρυβος από τον κινητήρα όσο και από τα ελαστικά στο δρόμο να φιλτράρονται πολύ περισσότερο από ό,τι στο παρελθόν. Με την ίδια σπουδή, όμως, φιλτράρονται και οι ανωμαλίες του οδοστρώματος, καθώς τούτο, το δίλιτρο υβριδικό C-HR διαθέτει νέο σετ αναρτήσεων που συνεργάζεται πιο καλά με την πλατφόρμα του αυτοκινήτου. Έτσι, καμία λακκούβα δεν δείχνει να καταπονεί όχημα και επιβάτες, με τη βοήθεια και των Michelin Primacy 3 των στριτάδικων ελαστικών της γαλλικής φίρμας που είναι ήσυχα και κρατάνε. Ναι, το αυτοκίνητο είναι ζυγισμένο καλά.

Πιο βαρύ το εμπρός μέρος λόγω μπλοκ κινητήρα –συγκριτικά με το 1200άρι βενζίνης ή το 1800άρι υβριδικό-, βαριές, όμως, και οι μπαταρίες που βρίσκονται στον πίσω άξονα, με αποτέλεσμα το C-HR να διατηρεί ισορροπία, έλεγχο και πολύ καλή για την κατηγορία κατευθυντικότητα. Δεν είναι υπερβολή αν αναφέρουμε ότι σε στριφτερές διαδρομές αυτό το C-HR έχει, ίσως, τον πιο άμεσο έλεγχο αμαξώματος στην κατηγορία. Μόνο το τιμόνι είναι ένα «κλικ» λιγότερο άμεσο από ό,τι ορίζουν το σχήμα, η γεωμετρία και τα λοιπά δυναμικά χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου που έχει κτιστεί σε πλατφόρμα κανονικού, επιβατικού αυτοκινήτου.

Οδηγεί την οικονομία

Κι ερχόμαστε στην οδήγηση την άλλη, την οικολογική. Πολλές σελίδες θα μπορούσαν να γραφτούν για την ψυχολογία του eco-driving. Εδώ, γνωρίζοντας ήδη τα οφέλη της υπεραποδοτικής υποδομής του C-HR 2,0 Hybrid, μπαίνεις αμέσως στο «τριπάκι» να σπάσεις το πράσινο κοντέρ. Ναι, και τέτοιο έχει το αυτοκίνητο στο νέο του μενού με το οποίο σε κάθε διαδρομή υπολογίζεται το ποσοστό αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.

Υπάρχει, λοιπόν, ένα αέναο παιχνίδι του δεξιού σου ποδιού με τις κινούμενες εικόνες στην κεντρική οθόνη. Άσε. Πάτα. Άσε, μαλακά αυτήν τη φορά, άσε πάλι… Οι ενεργειακές ροές σε ένα συνεχές στροβίλισμα γραφικών και μαζί το βλέμμα στην κατανάλωση… 6,6…6,5…5,8…Νούμερα σε μια δύσκολη ημέρα στο πήξιμο της Μεσογείων. Το να ανεβαίνεις και να πέφτει η κατανάλωση καυσίμου είναι μεγάλο προσόν, χάρη στη συστράτευση θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα. Το βράδυ, η ανάστροφη πορεία δείχνει… 0,0 l/100km! Καλά διαβάσατε. Με πλήρες ηλεκτρικό φορτίο, σύνεση στο γκάζι και EV mode ενεργοποιημένο μπορείς να διανύσεις χιλιόμετρα μόνο με φρένο και ηλεκτροκίνηση. Ωραίο ε;

Και από την άλλη, Toyota Safety Sense, η ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας, πλήρης και ουσιαστική για την ασφάλεια οδηγού και επιβατών και Toyota Touch και δωρεάν επέκταση εγγύησης έως και τα 11 χρόνια για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος και 6ετής πλήρης εγγύηση Τoyota (η γνωστή). Αν μη τι άλλο, η φίρμα στην Ελλάδα σε κάνει να νιώθεις ασφάλεια σε κάθε επίπεδο και αυτό δεν αλλάζει.

Η τιμή των 31.650 ευρώ για το 2,0 Hybrid Dynamic Force e-CVT 4X2 μοντέλο δοκιμής εξαργυρώνει πολλή τεχνολογία, χαμηλή κατανάλωση, υψηλή ασφάλεια, design που σε κάνει να νιώθεις ξεχωριστός και οδηγικό χαρακτήρα πολύ πάνω από τα τετριμμένα της κατηγορίας. Α! και μην ξεχάσουμε το super ηχοσύστημα της JBL με τον πεντακάθαρο, στακάτο και πανίσχυρο ήχο. Αν προσπεράσετε τις εγγενείς αδυναμίες της υβριδικής τεχνολογίας και δεν σας νοιάζει η σπιρτάδα αλλά η ουσία τότε μπορείτε να κοιτάξετε το πιο καλοπουλημένο υβριδικό SUV της ελληνικής αγοράς. Άλλωστε, περί αυτού πρόκειται.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TOYOTA C-HR 2.0 Hybrid 184PS 4X2 2020   TIMH €29.050   ΤΕΛΗ €82,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.987, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 128(184)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 190/4.400-5.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,7 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,3 L/100km, 92 g/km

TOYOTA C-HR 2.0 Hybrid 184PS 4X2 2020

ΥΠΕΡ ΑΠΟΔΟΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑΣ

ΚΑΤΑ ΚΙΒΩΤΙΟ CVT, ΧΩΡΟΣ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ