Τι μνήμες είναι σε θέση να επαναφέρει η ονομασία «Veloce» στους μεγαλύτερους και τι θύμησες μπορεί να δημιουργήσει στους νέους; Άραγε, τι σημαίνει για την Alfa Romeo αυτός ο χαρακτηρισμός στην εποχή μας; Είναι σε θέση η Giulia Veloce να διακρίνεται λόγω της ουσίας της και όχι απλώς βασιζόμενη στη μακρόσυρτη αναφορά ενός θρυλικού ονόματος της Αυτοκίνησης;
Πρέπει να παραδεχτούμε ότι η Giulia Veloce αποτελεί ένα «κοινωνικό φαινόμενο» στους δρόμους, περισσότερο από όποιο άλλο αυτοκίνητο και σαφώς εντονότερα με ό,τι συμβαίνει με τους Γερμανούς ανταγωνιστές της.
Καλύτερα -για να είμαστε καίριοι με την εποχή μας- αποτελεί θέμα για τη λήψη φωτογραφιών από τους παρευρισκόμενους οι οποίες θα αναρτηθούν μάλλον άμεσα σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Η σχεδίασή της κι η εντυπωσιακή παρουσία της τη διακρίνουν από το σωρό και την κάνουν αίτιο δημιουργίας αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Η εμφάνισή της είναι το πρώτο αναγνωριστικό της, η λέξη «Veloce» λίγο πιο πίσω από τους θόλους των εμπρός τροχών είναι το δεύτερο διακριτικό που την κάνει να προκαλεί το ενδιαφέρον. Ένα ενδιαφέρον που προσδιορίζεται με ιστορική παραπομπή και συναισθηματική προσέγγιση.
Η συγκεκριμένη λέξη προσδιορίζει την εποχή που η Alfa Romeo πραγματικά ήταν ξεχωριστή, τα οχήματά της «κινούμενα γλυπτά» και οι έννοιες «σπορτίβ» και «σπορ» απηχούσαν την ουσιαστική σημασία τους. Ήταν το 1956 όταν παρουσιάστηκε η Giulietta Sprint Veloce η οποία ήταν ελαφρύτερη σε βάρος και είχε μεγαλύτερη ιπποδύναμη από την απλή έκδοση του μοντέλου (Giulietta Sprint), υιοθετώντας τον χαρακτηρισμό. Το 1965 θα υπάρξει η αντίστοιχη εκδοχή της Giulia (η Giulia Coupé 1600 Sprint GT Veloce), αν θέλουμε να κάνουμε με αναφορά-συσχέτιση με το σύγχρονο μοντέλο.
Η GiuliaVeloce
Η διαφορά της με την απλή έκδοση δεν είναι μόνο στις αλλαγές στο αμάξωμα και τους προφυλακτήρες αλλά και στην απόδοση του πετρελαιοκινητήρα. Εδώ, η μέγιστη ισχύς του φτάνει τα 210 PS, αυξημένη κατά 30 PS συγκριτικά, ενώ διαθέτει και σύστημα τετρακίνησης. Τα καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά προφανώς αποσκοπούν στο να κάνουν το αυτοκίνητο ακόμα καλύτερο σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά του αλλά και να του δίνουν την αναβαθμισμένη εικόνα και τεχνική υπόσταση που πρέπει να έχει ένα όχημα αυτής της κατηγορίας. Επί του προκειμένου, οι αισθητικές αλλαγές αφορούν τους διαφορετικούς προφυλακτήρες, στους τροχούς διάστασης 18 in και στους εμπρός προβολείς τεχνολογίας bi-xenon. Εσωτερικά, διακρίνεται από τα αλουμινένια επιθέματα στο ταμπλό, τις πόρτες και το τιμόνι.
Το σύστημα τετρακίνησης Q4 αποτελεί μια παραλλαγή αυτού που χρησιμοποιεί ο Όμιλος FIAT και στα μοντέλα της Maserati, καθώς είναι προσαρμοσμένο στα δεδομένα της Giulia. Σύμφωνα με την εταιρεία, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα είναι σε θέση να στείλει έως το 60% της ροπής στον εμπρός άξονα, όποτε το απαιτήσουν οι συνθήκες πρόσφυσης.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 8
ΣΥΝΟΛΟ84
Το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων έχει «κοντή» κλιμάκωση στις έξι πρώτες εξ αυτών και overdrive τις δύο τελευταίες του ενώ η τελική σχέση μετάδοσής του είναι σχετικά «μακριά».
Η Giulia Veloce σε προδιαθέτει ότι το αυτοκίνητο που βλέπεις θα είναι κάτι ξεχωριστό και στο δρόμο. Η θέση οδήγησης με την ικανοποιητική πλευρική στήριξη, οι ευμεγέθεις μοχλοδιακόπτες για την αλλαγή των ταχυτήτων -σταθερά προσαρμοσμένοι στην κολόνα του τιμονιού και η αμεσότητα επιτάχυνσης στο παραμικρό πάτημα του δεξιού πεντάλ με επιλεγμένο το πρόγραμμα Dynamic στο σύστημα παραμετροποίησης DNA, σε κάνουν να πιστεύεις ότι η Giulia Veloce είναι ένα γνήσιο σπορ όχημα. Βεβαίως, η πραγματικότητα είναι κάπως διαφορετική. Η συγκεκριμένη εκδοχή του μοντέλου αναμφισβήτητα είναι πιο γρήγορη από την πισωκίνητη και πιο αδύναμη με τον ίδιο κινητήρα αλλά όχι τόσο όσο να δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό «σπορ». Πάντως, η επιτάχυνση είναι έντονη, το τιμόνι ελαφρύ σε αίσθηση και άμεσο στην απόκρισή του ενώ η οδική συμπεριφορά του οχήματος είναι τέτοια που σε κάνει να σέβεσαι τόσο τις δυνατότητες που σου δίνει όσο και τη δουλειά των ανθρώπων που την εξέλιξαν.
Εάν θεωρήσουμε ότι το «φυσικό περιβάλλον» της Giulia Veloce είναι ένας δρόμος με απανωτές στροφές, το αυτοκίνητο μπορεί εύκολα να κινηθεί με σβέλτο ρυθμό. Ωστόσο, το σχετικά αυξημένο βάρος του (90 kg βαρύτερο από αυτό της πισωκίνητης έκδοσης των 180 PS) γίνεται αισθητό όταν το παρακάνει ο οδηγός. Εντούτοις, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, η Giulia Veloce θα σε κάνει να τη σεβαστείς ενώ τα φρένα συνδράμουν τον οδηγό με την ικανότητά τους να ακινητοποιούν το όχημα σε μικρές αποστάσεις.
Ο πετρελαιοκινητήρας των 2,2 λίτρων είναι ο πρώτος αυτού του τύπου της Ιταλικής εταιρείας που αποτελείται από κράμα αλουμινίου στο σύνολό του. Είναι τεχνολογίας MultiJet-II και διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας για την όσο το δυνατόν αμεσότερη λειτουργία του.
Ο θόρυβος του είναι σε σχετικά χαμηλό επίπεδο όπως και οι κραδασμοί του. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση είναι ικανοποιητική σε ό,τι αφορά τη μέση πραγματική τιμή της. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι όταν στο σύστημα DNA επιλεγεί το πρόγραμμα All weather, δηλαδή αυτό που δίνει έμφαση και στην οικονομία καυσίμου, η κατανάλωση είναι σχετικά χαμηλή. Στην επιλογή Dynamic υπάρχει μια αύξηση της μέσης τιμής που εύκολα ξεπερνά τα 2,0 l/100 km, συγκριτικά. Πάντως, δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε κάποιον να οδηγεί την Giulia Veloce έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα All weather όταν δεν χρειάζεται λόγω των καιρικών συνθηκών ή της μειωμένης πρόσφυσης του δρόμου.
Για μια ιστορία
Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία θα βρουν όμορφη την Giulia Veloce αλλά βαριά για το γούστο τους και για ό,τι έχουν συνηθίσει βάσει των εμπειριών τους και των αναμνήσεών τους από παλιότερα μοντέλα της Alfa Romeo. Θα την αποδεχτούν, ίσως επειδή δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς, ίσως επειδή δεν έχουν τη θέληση να την κρίνουν με τη λογική και τη σύγκριση. Πάντως, η Giulia Veloce θα τους κάνει να χαρούν είτε με αυτά που θα τους προσφέρει στο δρόμο είτε με ευχάριστες οδηγικές αναμνήσεις της πάλαι ποτέ νιότης τους.
Οι νεότεροι θα τη λατρέψουν για την εικόνα της και θα γοητευτούν από τη «χρυσόσκονη» του παρελθόντος. Γι’ αυτούς, η ιστορία τώρα αρχίζει να γράφεται καθώς τις τελευταίες δεκαετίες η Alfa Romeo είναι ένα είδωλο παρά μια υπόσταση. Τα πολλά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε σε αυτό το χρονικό διάστημα και η διαρκής αναζήτηση μιας ταυτότητας που πάντα μεταβαλλόταν και ποτέ δεν καθοριζόταν, είχαν καταντήσει την εταιρεία και τα αυτοκίνητά της τύποις σεβάσμια παρά αποδεκτά. Η Giulia Veloce 2.2 MultiJet-II Q4 είναι εντυπωσιακή για την ουσία της. Διαθέτει εναργή τεχνολογική «φαρέτρα» ώστε να είναι σε θέση να ανταγωνίζεται όσο το δυνατόν τους Τεύτονες άμεσους ανταγωνιστές της και να τιμά όσο γίνεται την ιστορία που της δόθηκε.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ ALFA ROMEO GIULIA VELOCE Q4 2.2 MULTIJET 210 PS AUTO 2019 TIMH €52.000 ΤΕΛΗ €146,4
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.143 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 154 (210)/3.750 ΡΟΠΗ Nm/rpm 470/1.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,9 sec, τελική 235 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,7 L/100km, 122 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΘΥΜΙΚΟ ΛΟΓΩ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΚΑΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΥΠΟΔΕΕΣΤΕΡΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ